szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Rossz helyzetben van a rádiós piac a szektort érintő válság miatt, de a hazai tartalompiacon belül a rádióknak komoly szerepük van, a külföldi példák pedig derűlátásra adhatnak okot - mondta Módos Márton, az Inforádió ügyvezető igazgatója a Napi Gazdaság által szervezett "Üzlet-e a média 2011-ben?" című konferencián.

Az ügyvezető igazgató a témában tartott kerekasztal-beszélgetésen hangsúlyozta: hogy a piac rossz helyzetben van, nem jelenti azt, hogy abban is marad. Rámutatott, hogy a helyzet kialakulásában nagy szerepe volt az előző médiatörvénynek, amelynek a rádiós piacra vonatkozó hibáit az új szabályozás kiküszöbölte, "végre tényleg lehet hirdetni rádióban".

Úgy vélte, a magyar piac kihagyta a rádiókat a digitális átállásból, "ez a hajó elment", de az internetes rádiózás nagy léptékkel fog fejlődni. Ez sok fogalmat át fog alakítani, ahogy az akusztikus tartalmak piaca is meg fog változni. A külföldi példák optimizmusra adhatnak okot, a rádiós piacnak át kell állnia, pontosabban "belőtt", valódi értéket szolgáltató csatornákat kell létrehozni, ebben segíthet sokat az internetes rádiózás - mondta a vezérigazgató.

Radetzky András, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének elnöke azt hangsúlyozta, hogy a helyi rádiók úgy látják, horizontális vagy vertikális terjeszkedést kell végrehajtaniuk, alternatív tartalmakat kell előállítani más típusú csatornán. Szerinte a rádiós piacot nem elsősorban a politika, hanem a médiapolitika sújtja. Hangsúlyozta, hogy a magyar rádiók 25 százalékának, 60 adó frekvenciájának újrapályáztatása van folyamatban, és ez olyan bizonytalanságban tartja őket a hirdetőkkel szemben, amellyel nem számolhattak a rádió alapításakor.

Arató András, a Klubrádió vezérigazgatója arra mutatott rá, hogy néhány kiváltságos szereplőtől eltekintve csak akkor maradhatnak fenn a rádiók, ha a felismerik, hogy a piacról nem tudják finanszírozni magukat, ezért háttérintézményeket kell találniuk, akiknek fontos az adott rádió működése. Felszólalásában hangsúlyozta, hogy a politika is torzító tényező, mert nem sikerült elérni, hogy a közrádió kikerüljön a hirdetési piacról. Szerinte rendszeridegen, hogy az is jelen van a hirdetési piacon, akinek a költségeit közpénzből térítik meg.

Túri András, a Class FM vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a rádióhallgatás növekedett, a helyzet megoldására az eszköz a kezükben van. Összefogással előre lehetne jutni, és mindenki érzi az egymásra utaltságot a piacon - hangsúlyozta, hozzátéve: a rádiós piac presztízsét kell építeni.

Nagy Marcell, a Maxus ügyvezető igazgatója szerint a rádiók nem most, hanem 2008-ban kerültek válságba, amikor egy év alatt egymilliárddal csökkent a reklámköltések összege. Ennek álláspontja szerint a digitális média volt a kiváltója. Szerinte komoly összefogásbeli probléma van, s a rádiók nem reagáltak jól a folyamatokra. Hozzátette: a rádiók hátrányba kerülnek a televíziókkal szemben, mert nem rendelkeznek semmilyen hatékonyságot mutató méréssel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!