szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Rossz helyzetben van a rádiós piac a szektort érintő válság miatt, de a hazai tartalompiacon belül a rádióknak komoly szerepük van, a külföldi példák pedig derűlátásra adhatnak okot - mondta Módos Márton, az Inforádió ügyvezető igazgatója a Napi Gazdaság által szervezett "Üzlet-e a média 2011-ben?" című konferencián.

Az ügyvezető igazgató a témában tartott kerekasztal-beszélgetésen hangsúlyozta: hogy a piac rossz helyzetben van, nem jelenti azt, hogy abban is marad. Rámutatott, hogy a helyzet kialakulásában nagy szerepe volt az előző médiatörvénynek, amelynek a rádiós piacra vonatkozó hibáit az új szabályozás kiküszöbölte, "végre tényleg lehet hirdetni rádióban".

Úgy vélte, a magyar piac kihagyta a rádiókat a digitális átállásból, "ez a hajó elment", de az internetes rádiózás nagy léptékkel fog fejlődni. Ez sok fogalmat át fog alakítani, ahogy az akusztikus tartalmak piaca is meg fog változni. A külföldi példák optimizmusra adhatnak okot, a rádiós piacnak át kell állnia, pontosabban "belőtt", valódi értéket szolgáltató csatornákat kell létrehozni, ebben segíthet sokat az internetes rádiózás - mondta a vezérigazgató.

Radetzky András, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének elnöke azt hangsúlyozta, hogy a helyi rádiók úgy látják, horizontális vagy vertikális terjeszkedést kell végrehajtaniuk, alternatív tartalmakat kell előállítani más típusú csatornán. Szerinte a rádiós piacot nem elsősorban a politika, hanem a médiapolitika sújtja. Hangsúlyozta, hogy a magyar rádiók 25 százalékának, 60 adó frekvenciájának újrapályáztatása van folyamatban, és ez olyan bizonytalanságban tartja őket a hirdetőkkel szemben, amellyel nem számolhattak a rádió alapításakor.

Arató András, a Klubrádió vezérigazgatója arra mutatott rá, hogy néhány kiváltságos szereplőtől eltekintve csak akkor maradhatnak fenn a rádiók, ha a felismerik, hogy a piacról nem tudják finanszírozni magukat, ezért háttérintézményeket kell találniuk, akiknek fontos az adott rádió működése. Felszólalásában hangsúlyozta, hogy a politika is torzító tényező, mert nem sikerült elérni, hogy a közrádió kikerüljön a hirdetési piacról. Szerinte rendszeridegen, hogy az is jelen van a hirdetési piacon, akinek a költségeit közpénzből térítik meg.

Túri András, a Class FM vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a rádióhallgatás növekedett, a helyzet megoldására az eszköz a kezükben van. Összefogással előre lehetne jutni, és mindenki érzi az egymásra utaltságot a piacon - hangsúlyozta, hozzátéve: a rádiós piac presztízsét kell építeni.

Nagy Marcell, a Maxus ügyvezető igazgatója szerint a rádiók nem most, hanem 2008-ban kerültek válságba, amikor egy év alatt egymilliárddal csökkent a reklámköltések összege. Ennek álláspontja szerint a digitális média volt a kiváltója. Szerinte komoly összefogásbeli probléma van, s a rádiók nem reagáltak jól a folyamatokra. Hozzátette: a rádiók hátrányba kerülnek a televíziókkal szemben, mert nem rendelkeznek semmilyen hatékonyságot mutató méréssel.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kifordított abortuszplakátokkal üzennek az LMBTQ-gyerekeiket el nem fogadó szülőknek

Kifordított abortuszplakátokkal üzennek az LMBTQ-gyerekeiket el nem fogadó szülőknek

Oroszország kilép a Nemzetközi Űrállomás-projektből

Oroszország kilép a Nemzetközi Űrállomás-projektből

Megeszik a gyúlékony növényzetet, így mentik meg a spanyol erdőket a bölények

Megeszik a gyúlékony növényzetet, így mentik meg a spanyol erdőket a bölények