szerző:
hvg.hu

A főváros várhatóan napokon belül visszalép a budai fonódó villamoshálózat megvalósításától, mivel a II. kerület máig nem adta ki a beruházáshoz szükséges engedélyt – közölte csütörtökön Tarlós István a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének vendégeként. Az MGyOSZ rendezvényén a főpolgármester a Budapest előtt álló kihívásokról beszélt. Kijelentette: akár büntetés árán is támogatná a magyar beruházókat a külföldiek ellenében.

Tarlós István a dilettantizmus csúcsának nevezte a II. kerület vezetésének korábban hangoztatott álláspontját, miszerint a többek közt az észak-budai és a dél-budai villamosvonalak összekötésével kialakítani tervezett fonódó villamoshálózat egész Budapestre káros hatást gyakorolna. A főpolgármester úgy látja, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) is a II. kerület álláspontját osztja, annak ellenére, hogy a többi önkormányzat és a szakma támogatta a beruházást.

Tarlós úgy fogalmazott: a főváros számára a budai fonódó villamoshálózat létrehozása nem presztízskérdés, így az arra szánt forrásokat várhatóan olyan egyéb közlekedési beruházásokhoz csoportosítják át, amelyek a budai közlekedést szolgálják.

„Nincs 23 főváros. A helyi érdekek egy ideig figyelembe vehetők, egy ponton azonban már nem” – jelentette ki Budapest főpolgármestere, aki az egységes fővárosi igazgatást támogatja. Budapest vezetése szükségesnek tartja a közigazgatás reformját, mivel „egyes kerületek túlzott hatalmi igénye gátolja a város fejlődését”. Tarlós István ugyancsak támogatná egy olyan törvény megalkotását, amely a közhasznú beruházásokat védi.

©

„Elfogadhatatlan, hogy egy zsákutcányi sértett ember évekre meg tud akadályozni egy közhasznú beruházást” – jelentette ki a főpolgármester. Az Országgyűlésnek több mint tíz kerületi polgármester tagja, akik befolyásolni tudják a kétharmados többséget; Tarlós szerint ha a kerületek „irreális erősítést kapnak”, a főváros szétesik; sok olyan terület van, amely nem lehet a kerületek hatásköre, így a városrendezés sem. „Van néhány kerületi polgármester, aki kicsit elvesztette a mértéket.”

A fenti konfliktus ellenére a főváros továbbra is számít az NFÜ együttműködésére; Budapest jelenleg is 160 milliárd forintra pályázik, amelyet villamos- és trolibuszfejlesztésre költene. Tarlós István a kötött pályás közlekedés fejlesztésére vonatkozó tervek közt említette az 1-es és a 3-as villamos vonalának meghosszabbítását (az 1-es villamos átvezetésével a Lágymányosi hídon), valamint a 4-es metró első szakaszának befejezését.

A metróépítés befejezését a főpolgármester annak ellenére támogatja, hogy elhibázott beruházásnak tartja. Mint mondta: az elmúlt években a fejlődés gátjává vált, a metró rossz szerződések alapján épül. Hozzátette: a beruházás második – a Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti – szakaszára a fővárosnak nincs pénze, és az Európai Unió is jelezte, hogy nem kíván tárgyalni a finanszírozásáról.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
MTI Itthon

Nagy budai villamosfejlesztés

Az első ütemben mintegy 6,5 milliárd forintból fejleszti villamoshálózatát a fővárosi közlekedési cég. A projekt célja, hogy az észak-déli irányban átszállás nélkül használható budai villamoshálózat alakuljon ki – közölte a BKV.

HVG Itthon

Fúrják a budai villamoshálózat-koncepciót

Hivatalok és testületek huzakodása közepette formálódik-deformálódik a budai villamosvonalakat egységes hálózattá fonó koncepció. Akár semmivé is válhat – nem kis részben presztízsokok miatt.

Időutazásra hív ez a régi, de alig használt 3-as BMW

Időutazásra hív ez a régi, de alig használt 3-as BMW

Lékai Máté legjobb napja: "Nyertünk és apa lettem!"

Lékai Máté legjobb napja: "Nyertünk és apa lettem!"

A XX. kerület sem kér a túlóratörvényből

A XX. kerület sem kér a túlóratörvényből

Tényleg a Fidesz bunkósbotja az Állami Számvevőszék?

Tényleg a Fidesz bunkósbotja az Állami Számvevőszék?

A tényállítások és a tények

A tényállítások és a tények

Még nagyobb pályaudvar kell Debrecenbe, így a költségek is nőnek

Még nagyobb pályaudvar kell Debrecenbe, így a költségek is nőnek