szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az állam értékesíti a Budapest Airportban (BA) meglévő részesedését, ezt a kormány június 9-re datált határozatában hagyta jóvá, amely a Magyar Közlöny 61. számában jelent meg.

A kormány a határozat szerint jóváhagyta a Budapest Airport Zrt.-ben lévő állami részvénycsomagra vonatkozó eladási opció lehívását, és az állami vagyonról szóló törvény alapján hozzájárul a versenyeztetés mellőzésével történő értékesítéshez. A részvénycsomag eladásáról a nemzeti fejlesztési miniszternek kell gondoskodnia a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. útján, azonnali határidővel - derül ki a határozatból, amely a közzétételét követő napon lép hatályba. A korábbi sajtóhírek éppen ellenkezőleg, arról szóltak, hogy az állam nyáron visszaállamosíthatja a Budapest Airportot.

A Heti Válasz internetes portálján szerdán megjelentek szerint az idén július-augusztusra várhatóan olyan helyzet alakul ki, miszerint a kormány "piackonform" módon képes lesz "visszaállamosítani" a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető BA-t. A spanyol Grupo ACS ugyanis várhatóan többségbe kerül a német Hochtief cégben, amely annak a konzorciumnak a vezetője, amelyik többségi tulajdonos a Budapest Airport Zrt.-ben. Ezt követően a repülőtéri érdekeltségeket, többek között a magyart is eladnák.

A Heti Válasz csütörtökön megjelent nyomtatott változatában arról is írt, hogy kínai cégek jelenhetnek meg a BA-ban, mert a budapesti repülőtér Pekingnek is fontos lehet. A lap szerint a kínaiak már bejelentkeztek a ferihegyi gyorsvasút építésére, és "állítólag" készen állnak a Malév megvásárlására is. Az MTI kérdésére a fejlesztési tárcánál azt közölték, hogy a "Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóértesüléseket nem kommentál". 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A régió legjobban fejlődő repterévé akar válni a Budapest Airport

A ferihegyi új terminál, a SkyCourt (Égi Udvar) műszaki átadása folyamatos, nincs az építkezésen komolyabb csúszás, 2011-ben pedig a teherszállítási központot fejleszti a Budapest Airport, amivel Közép-Kelet Európa egyik meghatározó cargo bázisa jöhet létre és a ferihegyi, a régió legdinamikusabban fejlődő repülőterévé válhat - mondta el Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-nek.

hvg.hu Itthon

Cikkünk után reagált a Budapest Airport

Közleményben reagált Ismét biztonsági problémák Ferihegyen? című cikkünkre a Budapest Airport (BA) Zrt. szóvivője, Hardy Mihály, annak ellenére, hogy korábban nem kívánta értesüléseinket kommentálni. Az íráshoz fűzött megjegyzései azonban részben nem arra reagálnak, ami a cikkben szerepel.