szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Jobbik szerint a budapesti dugódíj tervezett bevezetése elhibázott lépés, a párt azt az autósokra kivetett "újabb sarcnak" tartja.

Staudt Gábor, a Jobbik budapesti elnöke csütörtöki, fővárosi  sajtótájékoztatóján azt mondta: nem lehet szempont a bevétel termelése, mert az unió a közösségi közlekedés fejlesztését 80-90 százalékban támogatja. Rámutatott arra, hogy a dugódíj tervezésekor 5 százalékos forgalomcsökkenéssel számoltak, ekkora mértéket viszont a közösségi közlekedés fejlesztésével is el lehetne érni.

Hozzátette: horribilis nagyságú összeg az a 22-37 milliárd forint, amelyet a dugódíj bevezetésére és a rendszer fenntartására terveznek elkölteni. A bevétel mértéke emellett kétséges, a rendszer soha nem fog nyereséget termelni, a Parking Kft.-nek is plusz közpénzt kell jelenleg adni azért, hogy működőképes maradjon - mondta a politikus.  A dugódíj bevezetése álláspontja szerint a szolgáltatások árát is emelné, a belvárosi üzletek forgalmát pedig csökkentené, ezért a kis- és középvállalkozók "tömegesen" mehetnek tönkre. 

Staudt Gábor szerint a parkolási díjak is egyfajta dugódíjként működnek, ezért a józan, megfontolt és célirányos közlekedésfejlesztésre kellene inkább koncentrálni. A dugódíjat Budapest a 4-es metró átadását követően vezetné be, mivel ez feltétele volt a projekt unió általi támogatásának. Az MTI kérdésére válaszolva a jobbikos képviselő azt mondta, felül kell vizsgálni ezt az álláspontot. Szerinte, ha az unió látja, hogy hatékonyan tudják a közlekedést fejleszteni, akkor nem fognak ragaszkodni a dugódíj bevezetéséhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!