Levelet írt az ombudsman az autósok érdekében az NKH-nak

1996 és 2001 között legalább kétszázezer autó piros matricát kapott, pedig a motor és a katalizátor alapján legalább kéket kellett volna kapniuk - hangzott el a Duna Híradóban.

  • hvg.hu hvg.hu
Levelet írt az ombudsman az autósok érdekében az NKH-nak

Magyarországon jelenleg több mint 240 ezer olyan autó van, aminek a rendszámtábláján piros matrica van, pedig jobb környezetvédelmi besorolásba tartozik - számolt be a hirado.hu. Szmogriadó esetén nem mindegy, melyik van az autónkon, ilyenkor ugyanis a piros matricájú kocsikat tilos használni.

A ombudsmani hivatal levelet írt az ügyben a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, ugyanis valószínűleg nem kaptak az autósok megfelelő tájékoztatást az átsorolást illetően. „Most lett jelentősége, hogy a megfelelő besorolásba kerüljenek a járművek, mert a szmogriadó a nagyobb városokban a környezetvédelmi besorolás alapján történik” - mondta Leposa Zsolt műszaki vizsgabiztos.

2007 óta az ügyfeleknek lehetőségük van kérni a besorolás felülvizsgálatát, de az alapvető jogok biztosa úgy látja, erről senki nem adott tájékoztatást az érintetteknek. Az átsorolási illeték egyébként műszaki vizsgakor ingyenes, más esetben 2700 forintba kerül.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.