szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már készülnek a budapesti villamoshálózat fejlesztésének tervei a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusra. Az Egy nap a városban blog szerint visszatérhet a villamos a Bajcsy-Zsilinszky útra, a Rákóczi útra, a Kossuth Lajos utcába, folytatnák az 1-es és a 3-as meghosszabbítását, a 2-est pedig egészen az Árpád hídig húznák ki.

A 47-es és a 14-es villamos két végállomása között 2,2 kilométer távolság van, amelyen újra lefektetnék a síneket, így újra járhatna villamos a Bajcsy-Zsilinszky úton. Ezzel együtt rendbe tehetnék a Nyugati teret és környékét.

A Blaha Lujza tértől a Döbrentei térig is villamospályát építenének, a Rákóczi úton és a Kossuth Lajos utcában pedig biciklisávot alakítanának ki, illetve növelnék a zöld felületet.

Az 1-es villamost meghosszabbítanák Budán az Etele térig, a 3-as villamost kihúznák az angyalföldi Béke térig, összekötnék Csepel városközpontot a Határ úti metrómegállóval, mindkét irányba meghosszabbítanák a fogaskerekűt, a kettes villamos pedig a lakótelepek érintésével elérne az Árpád hídig a másik irányban meg az 51-es összekötésével Pesterzsébetig. Bővítenék az 50-es villamost, a 4-6-ost, és kiépítenének számos új szakaszt is.

Fejlesztenék a trolihálózatot is: a 82-es egy kilométer pluszt kapna, a 77-es 1,2-t, a 74-es 350 métert, a 9-es autóbuszt pedig trolivá alakítanák – olvasható a blogon, ahol kedden az ötös metróval kapcsolatos elképzelésekről írtak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!