szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Rákóczi-hídnál a föld alá vinnék a szentendrei HÉV-et, áthaladna a belvároson, majd a budai oldalon összekötnék a szentendrei HÉV-vel – így nézne ki a tervek szerint az ötös metró. A vonal legkülönlegesebb állomása a Szent István parki lenne, amelynek egyik bejárata a pesti oldalon, a parknál lenne, a másik a Margitszigeten, a Duna alatt pedig gyalogoshíd kötné össze a két végét - írja az Egy nap a városban blog.

A blog szerint az ötös metróval kapcsolatban „nagyban gondolkoznak” a tervezők. A megállók, a pálya felújítása mellett új kocsikat vennének, a csepeli és a szentendrei HÉV-et pedig a föld alatt kötnék össze.

A járművek a csepeli vonalon már a Rákóczi-hídnál a föld alá mennének, majd a mostani végállomás, a Boráros tér után a Kálvin tér, Astoria, Liszt Ferenc tér irányban haladnának tovább a Nyugati pályaudvar vagy a Lehel tér felé. Az innen következő megálló egyik kijárata a Szent István Parknál lenne, a másik meg a Margitszigeten. Így nemcsak metró-összeköttetés lenne a szigettel, hanem kiépítenének egy gyalogos hidat is, méghozzá a Duna alatt. A következő megálló már a Kolosi tér környékén lenne, ott jönne ki a felszínre a metró és folytatná útját Szentendre felé.

A tervek között szerepel az is, hogy a HÉV ráckevei ágát elterelnék a pesterzsébeti lakótelepek felé, így százezrek bejutását könnyítenék meg a belváros felé. A csepeli vonalat is fejleszthetik, hogy az ott lakók kevesebb sétával érjék el a HÉV-et. A Nemzeti Színháznál illetve a Művészetek Palotájánál pedig sétányt építhetnének, miután onnan eltűntették a síneket.

A budapesti közlekedésfejlesztés felgyorsításáról a keddi Magyar Nemzet írt. A lap szerint Tarlós István főpolgármester szerdán mutatja a terveket, köztük várhatóan az ötös metróval kapcsolatos elképzeléseket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!