szerző:
hvg.hu

A pesti alsó rakpart belvárosi szakaszának forgalomcsillapításával számol az ősszel a fővárosi közgyűlés elé kerülő rakpartfejlesztési koncepció. A legpuhább verzió szerint 30-40 km/órás sebességhatár és járdaszintre emelt zebrák segítenék elő az új Duna-parti sétány elérését, a köztes változat egyirányúsítással és egy sáv elvételével operál, míg a legdurvább forgatókönyv szerint kizárnák a teljes autós forgalmat – számolt be az Index.

A BKK 2012 tavaszára készítette el a fővárosi Duna-partok fejlesztési koncepciójának első munkaanyagát. A még nem véglegesített tervezet még szakmai koordináción van, várhatóan ősszel dönthet róla a közgyűlés.

Így például a közúti forgalom 2007 óta tartó 10-15 százalékos csökkenése felvetette annak lehetőségét, hogy a pesti alsó rakpart belvárosi (a Március 15. tér – Jászai Mari tér közötti) szakaszának a forgalmát korlátozzák és a közúti forgalom által elfoglalt helyet csökkentsék. A felszabaduló területen gyalogos-kerékpáros sétányt, a Dunával közvetlen kapcsolatban lévő korzót építenének – részletezi a felmerült terveket az Index.

A forgalom korlátozására háromféle változat készült. A legkeményebb lépés a gépkocsiforgalom teljes kitiltása lenne az érintett alsó rakparti szakaszon. Ez a verzió a dugódíj bevezetéséhez volt kötve, mivel a dugódíj jelentősen csökkentette volna a pesti alsó rakparton meghatározó tranzit forgalmat. A feltételezések szerint a maradék tranzitautóst a budai alsó rakpart elbírta volna. A dugódíj leszavazásával ez a változat egyelőre kevésbé valószínű.

Előtérbe került viszont a pesti alsó rakpart északi irányba történő egyirányúsítása is. Ezzel egysávnyi területet nyernének a gyalogosok és a kerékpárosok. A legpuhább verzió 30-40 km/órás sebességhatár bevezetésével és járdaszintre emelt zebrákkal számol. A verziók forgalmi modellszámai még nincsenek meg, a BKK ezeket a koncepció őszi véglegesítéséhez prezentálja.

A koncepció elkészítését a fővárosi közgyűlés amiatt kérte a BKK-tól, mert a folyam fővárosi partjait a közúti közlekedés vette birtokba, a part és a kikötők gyalogosan szinte elérhetetlenné váltak, a szabadidős tevékenységek kiszorultak, a személyhajózás jelentéktelenné vált, a kikötők bérletéből befolyó fővárosi bevételek pedig elenyészőek a kiadásokhoz, például az árvízi védekezés költségeihez képest.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Karambolozott két munkagép a Liszt Ferenc repülőtéren

Karambolozott két munkagép a Liszt Ferenc repülőtéren

"Miért ünnepelgetnek, ha nem is voltak a Holdon?"

"Miért ünnepelgetnek, ha nem is voltak a Holdon?"

Titkolt részletek: hajszálon múlt, hogy a holdra szállás nem végződött tragédiával

Titkolt részletek: hajszálon múlt, hogy a holdra szállás nem végződött tragédiával

Helikopterről foglalták el az iráni kommandósok a brit tankert - videó

Helikopterről foglalták el az iráni kommandósok a brit tankert - videó

Heller Ágnes: "Nekem nem kell, hogy kövessenek"

Heller Ágnes: "Nekem nem kell, hogy kövessenek"

Rockénekes és Timosenko is indul a mai ukrajnai választáson

Rockénekes és Timosenko is indul a mai ukrajnai választáson