szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár januárban már át lehetne adni az M3-as autópálya új szakaszát, legalább 2013 májusáig még nem lehet majd használatba venni, mert egy autópálya-mérnökségi telephely a késői pályázatkiírás miatt még nem készült el.

Elkészül december végére az M3-as autópálya Nyíregyházát és Vásárosnaményt összekötő részének első szakasza Nyíregyháza és a 49-es főúti őri csomópont között. A Colas Hungaria Zrt. konzorciuma a 31,9 milliárd forintból megépített, irányonként két forgalmi és egy leállósávból álló autópálya-szakasz átadását január első napjaira tervezi, és már az utolsó simításokat végzik.

A frissen elkészült autópályát azonban még nem lehet majd használatba venni, mert egy mintegy 1,1 milliárd forintba kerülő autópálya-mérnökségi telephely Ófehértónál még mindig nem épült meg, pedig egyetlen magyarországi autópálya-szakasz forgalomba helyezésére sem kerülhet sor mérnökségi telep nélkül, ahonnan az egyes sztrádaszakaszokat karban tudják tartani a szakemberek - írja a Népszabadság.

Bár a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. évek óta foglalkozik a beruházással, és a sztráda két szakasza közül az első közbeszerzési eljárását már 2010-ben sikerült lezárni, a mérnökség kivitelezési szerződését csak tavaly tavasszal írták alá, a beruházásnak papírforma szerint pedig 2013 májusára kell elkészülnie.

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. munkatársai Ófehértónál egy 695 négyzetméteres téglaépületben dolgoznak majd. Járműveik tárolását és karbantartását egy 1832 négyzetméteres garázs szolgálja. De lesz 833 négyzetméteren hidegraktár, 1024 négyzetméteres sótároló, egy, a telep üzemanyagkútja feletti lőtető és több mint kétszáz négyzetméter tároló. Ezen kívül a közlekedők örömére itt kap 409 négyzetmétert az autópálya-rendőrség új őrse is.

Nyíregyháza mellett van egy kétszáz méteres foghíj is az M3-ason. A régi pályát az Őr irányába futó új szakasszal összekötő métereken a burkolat már évekkel ezelőtt elkészült. De a nyúlfarknyi szakaszra egyelőre nem festették fel a burkolati jeleket, hiányoznak a táblák és a szalagkorlátok is. Mindez azonban állítólag nem akadályozná a sztráda új szakaszának forgalomba helyezését. Még akkor sem, ha egyelőre nem dőlt el, a hiányzó forgalomtechnikai eszközök telepítését ki végzi majd el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!