szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az utastájékoztató rendszert vezérlő szoftver hibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot és e szoftverkomponensnek semmi köze a fékrendszert vezérlő szoftverhez - írta közös közleményében a Fővárosi Önkormányzat, a BKK, a BKV és az Alstom Transport.

Amint az ismert, az új budapesti metrószerelvények utastájékoztató rendszerének szoftvere hibásan működik. E technikai nehézségek műszaki hátteréről és előfordulásuk gyakoriságáról az elmúlt napokban pontatlan és téves információk jelentek meg. Annak érdekében, hogy a budapesti utazóközönség ne félrevezető tájékoztatást kapjon, a Fővárosi Önkormányzat, a BKK, a BKV és az Alstom Transport ezúton kíván közös, hiteles és tényszerű tájékoztatást nyújtani az ügy hátteréről - írták az előbbiek közös közleményükben, amelyet szerda délelőtt juttattak el a hvg.hu-hoz.
 
Az új budapesti metrószerelvények rendszereit egy 12 komponensből álló szoftverrendszer működteti. E 12 számítógépes program közül egy, a vezető és az utasok közötti kommunikációs rendszert irányító szoftver okoz hibát.
 
A hiba abban áll, hogy az utastér és a vezető közötti vészhívó rendszer néha leáll. A BKV és az Alstom statisztikái szerint 3-4 naponta 1 alkalommal fordul elő a fent leírt műszaki hiba. Amikor a hiba előfordul, a metró biztonsági szabályzata szerint az adott vonatot ki kell vonni a forgalomból.
 
Az utastájékoztató rendszert vezérlő szoftver hibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot és e szoftverkomponensnek semmi köze a fékrendszert vezérlő szoftverhez - írták.
 
A meghibásodó szoftverkomponenst frissíteni szükséges. Mielőtt az Alstom a frissített szoftvert telepítheti az összes, már forgalomban lévő szerelvényre, azt a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak is meg kell vizsgálnia. Ez a folyamat várhatóan 1-2 hónapot vesz igénybe.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!