szerző:
hvg.hu

Közadatigénylésben kérte ki az atlatszo.hu a "Magyarország jobban teljesít"-kampány részletezését. Kiderült: bruttó 256,7 millióba került, ebből 108 millió a közterületi megjelenésre ment el, a nyomtatott és online sajtóban pedig a Metropol tarolt 47,7 millióval, de a Magyar Nemzet sem járt rosszul.

Több mint 231 millió forintba került a "Magyarország jobban teljesít" címmel a kormány eredményeiről indított reklámkampány – derült ki Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes áprilisi leveléből, amelyben az LMP-s Vágó Gábor képviselő kérdésére válaszolt. A levél szerint a kormány eredményeit hirdető kampányt az I.M.G. Inter Media Group Kft. szervezte, a korábban megkötött, nettó 550 millió forint értékű (szükség szerint 450 millióval bővíthető) keretszerződés terhére.

A KiMitTud-on keresztül az Átlátszó.hu közadatigénylést nyújtott be a kampány részletezésére vonatkozóan a Miniszterelnökséghez, amit határidőben, korrekten megválaszoltak. Tájékoztattak, hogy a kampány nyomtatott, online és közterületi megjelenésének időszaka 2013.03.25 – 04.30., és arra való tekintettel, hogy a teljesítés igazolása még folyamatban van, csak a megrendelt szolgáltatásokról tudnak információt adni, a tényleges kifizetések azonban ezektől az adatoktól eltérhetnek. A kampány (várható) tervezési és gyártási költsége bruttó 21.914.311 Ft, a médiavásárlás (várható) költsége bruttó 231.527.031 forint.

A nyomtatott sajtóban való megjelenésre bruttó 87 milliót költöttek. A legtöbb, 9 megjelenés az országos Metropolban volt bruttó 24,5 + 3 millióért, és még egy megjelenést kapott az észak-kelet-magyarországi száma bruttó 1,5 millióért. Ezt követi a Magyar Nemzet, Magyar Hírlap és a Napi Gazdaság 4-4 megjelenéssel, bruttó 9,5 millióért, bruttó 5 millióért, és bruttó 3 millió forintért. 3-3 megjelenés jutott a Blikknek és a Heti Válasznak, 2-2 a Nők Lapjának – nekik plusz egy 2,5 millióért – és a Demokratának, 1-1-nek pedig örülhetett a Népszabadság, a Népszava, a Story, a Világgazdaság, és még néhány lap – írja a lap.

Az online sajtóban való megjelenésre bruttó 36,3 milliót költöttek. Ebből 20 milliót a Metropolnál, 4 heti – vagyis a kampány teljes időtartama alatti – megjelenésre. Közel 11 milliót fizettek az Index.hu-n és a hozzá tartozó oldalakon (Velvet, Sportgéza, Totalcar) megjelenő hirdetésekre, az MNO Belföld rovatának csupán 3, a Hír24-nek pedig 2 millió jutott.

A közterületi megjelenés értéke bruttó 108 millió forint. Kétszer ezer darab óriásplakát összesen 22 millióért, kétszer ezer darab citylight összesen 60 millióért, és kétszer kilencven darab ragasztott teljes oszlop reklám majdnem 26 millióért. Azonban a Miniszterelnökség tájékoztatása szerint a március végi időjárásra való tekintettel, a sérült plakátok javítása miatt további 370 plakát utángyártása vált szükségessé, bruttó 3,2 millió forintért.

Mint azt a hvg.hu korábban bemutatta, az I.M.G. a 2010-es kormányváltás – és egy új, kormányközeli befektető megjelenése – után az állami szféra kedvenc médiaügynökségévé vált: legalább 10 milliárd forint elköltésére kapott megbízást a második Orbán-kormány hivatalba lépése óta. Korábbi cikkünkből kiderül az is, hogy az állami hirdetések elhelyezése furcsa aránytalanságokat mutat: például feltűnően sokat költenek közterületi hirdetésekre, és egyes, a kormánnyal szimpatizáló lapok árai annak ellenére is magasak, hogy csak nagyon kevesen olvassák azokat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Február végére javíthatják ki a legjobban szétrohadt metrókocsikat – videó

Február végére javíthatják ki a legjobban szétrohadt metrókocsikat – videó

Elődöntős a férfi vízilabda-válogatott is

Elődöntős a férfi vízilabda-válogatott is

Egy kis szerencsével ma még a Napot is megláthatjuk

Egy kis szerencsével ma még a Napot is megláthatjuk

Órákig gondolkodott a kormány, majd csak kinyögte, hogy Soros a hibás

Órákig gondolkodott a kormány, majd csak kinyögte, hogy Soros a hibás

A Pál utcai fiúkból olvasott fel a brit nagykövet – videó

A Pál utcai fiúkból olvasott fel a brit nagykövet – videó

Kigyulladt tizenhat autó Gyöngyösön

Kigyulladt tizenhat autó Gyöngyösön