szerző:
hvg.hu

A világ legnagyobb szélcsatornájában tesztelték az első magyar IC+ kocsi prototípusát. Műszerekkel mérték, hogyan reagál a jármű az extrém hidegre, a forróságra és az erős menetszélre. A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. szerint a kocsi kiállta az időjárás-próbát.

Az első magyar IC+kocsi Bécsben, a Rail Tec Arsenal klíma-szélcsatornájába gördült be, ahol szélsőséges időjárási körülményeket szimuláltak. Megnézték, mi történik a szerelvénnyel 300 kilométer/órás menetszélben, -50 fokos hidegben vagy éppen +40 fokos hőségben. Az előírás szerint a járműveknek extrém időjárás körülmények között is működniük kell ugyanis.

A vagonra mérőműszereket szereltek fel, a belső térben több mint 200 érzékelő ellenőrizte a fűtést és a klímaberendezést, az utasokat az üléseken különböző eszközökkel, légnedvesítőkkel és fűtőpárnákkal szimulálták. Vizsgálták a vízrendszer elfagyás-védelmét, az ajtókat, ablakokat, az utastájékoztatót, a fűtés és a hűtés működőképességét, hatékonyságát, a belső tér levegőjének páratartalmát és hőmérsékletét.

©
©

A kocsi átment a teszteken, és szerdán indul majd vissza Ausztriából Szolnokra. „A feltárt minimális eltérések kismértékű beavatkozással korrigálásra kerülnek a forgalomba állítás előtt, biztosítva az utasok számára a maximális komfortot” – fogalmaznak az erről szóló közleményben. Az elvégzett vizsgálatról a Rail Tec Arsenal mérési jegyzőkönyvet állít ki.

©
©

A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. május elején mutatta be az akkor még 90 százalékban és 60 százalékban elkészült IC+ kocsijait. Azóta a két jármű közül az egyiket már összeszerelték, a másikat pedig júliusban helyezik üzembe. A szerelvényekről itt láthatnak fotókat.

A teszteléssel megkezdődött az a folyamat, amelynek végén a járművek megkaphatják a típusengedélyt. A további próbák augusztusban várhatóak, ekkor meg kell majd felelniük annak is, hogy alkalmasak legyenek a 200 kilométer/órás sebességgel történő közlekedésre. Az IC+ kocsik várhatóan év végén állhatnak forgalomba – ígérik.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
280 millióval száll be az állam az új FINA-verseny megrendezésébe

280 millióval száll be az állam az új FINA-verseny megrendezésébe

Ha iPhone-ja van, töltse le gyorsan a WhatsApp legújabb frissítését

Ha iPhone-ja van, töltse le gyorsan a WhatsApp legújabb frissítését

Szigorították a képviselők bejárását a Sándor-palotába, mobilt sem vihetnek be

Szigorították a képviselők bejárását a Sándor-palotába, mobilt sem vihetnek be

Segítse az EU, hogy a magyarok ne menjenek nyugatra dolgozni - közös kárpát-medencei nyilatkozat született

Segítse az EU, hogy a magyarok ne menjenek nyugatra dolgozni - közös kárpát-medencei nyilatkozat született

Náray-Szabó Gábor: A sorosozás nem az értelmiségnek szól, ne érezze magát idegesítve

Náray-Szabó Gábor: A sorosozás nem az értelmiségnek szól, ne érezze magát idegesítve

Börtönbe megy a svéd, aki ellopta a koronaékszereket

Börtönbe megy a svéd, aki ellopta a koronaékszereket