szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kicserélik a 2-es metró több mint 40 éve üzemelő biztosítóberendezéseit a metrófelújítás utolsó fázisaként, majd tesztelik a rendszert több októberi hétvégén és hétköznap estéken. A teszt alatt a metrók nem szállítanak utasokat.

Az M2-es metró felújításának utolsó fázisaként lecserélik a több mint 40 éve üzemelő biztosítóberendezéseket. Az új, számítógépes vezérlésű, modern berendezésekre való átállás feltétele az Alstom-vonatok teljes körű forgalomba állása volt – közölte a BKK.

A szakemberek a rendszer elemeit együttesen tesztelik októberben több hétvégén és hétköznapon este az M2-es metró teljes vonalán. A próba ideje alatt az M2-es metró szerelvényei utasokat nem szállíthatnak, ezért helyettük metrópótló autóbuszok közlekednek a Déli pályaudvar M és az Örs vezér tere között.
 
Az M2-es metró vonalán a biztosítóberendezés próbája miatt október 12-én (szombaton) és 13-án (vasárnap) egész nap, október 17-én (csütörtökön) és 18-án (pénteken) 20:00 órától, október 19-én (szombaton) és 20-án (vasárnap) egész nap, október 21-én (hétfőn), 22-én (kedden), 24-én (csütörtökön) és 25-én (pénteken) 20:00 órától és október 26-án (szombaton) és 27-én (vasárnap) egész nap nem közlekedik az M2-es metró.
  
Az említett napokon az M2-es metró szerelvényei helyett autóbuszok szállítják az utasokat a vonal teljes hosszán.  

A lassabb és a Déli pályaudvar kivételével minden metróállomást érintő, M2-es jelzésű autóbuszok az Örs vezér tere – Pillangó utca – Puskás Ferenc Stadion – Keleti pályaudvar – Blaha Lujza tér – Astoria – Deák Ferenc tér – Kossuth Lajos tér – Margit híd, budai hídfő – Batthyány tér – Széll Kálmán tér útvonalon közlekednek.
  
Az M2E vonalon a buszok napközben 2-3 percenként, az M2-es vonalon napközben 5 percenként közlekednek majd, az érintett közös szakaszon az Örs vezér tere és az Astoria között tehát 1-2 perc lesz a követési idő. A két metrópótló vonalán közlekedő autóbuszok egy része alacsonypadlós, légkondicionált jármű lesz. A buszok megállóhelyein az eligazodást segítő BKK-s munkatársak és útmutató táblák adnak majd felvilágosítást. Az üzemidő végén az utolsó csatlakozó járatok indulását az utolsó pótlóbuszok érkezéséhez igazítják.
  
A metrópótlás ideje alatt az Örs vezér tere M+H végállomáson a 168E autóbusz végállomását áthelyezik a 161A járat végállomási megállójába a metrópótló járatok közlekedése miatt a 277-es autóbuszok pedig a 85E autóbusz végállomási megállóhelyéről indulnak.
 
A Batthyány tér M+H végállomáson a 39-es autóbuszok a végállomás Vásárcsarnok felőli oldalán található megállóhelyről indulnak a metrópótló buszok közlekedése miatt.
  
A metrópótlás miatti kényszerű átszállás az M2-es és az M2E metrópótló autóbuszok között nem minősül útmegszakításnak. Az átszállásnál az egyszeri utazásra szolgáló jegyek – a vonal- és gyűjtőjegyek, valamint az egyszeres átszállójegy – használata esetén nem kell új jegyet kezelni, hanem a már kezelt jeggyel lehet tovább utazni.
 
Ugyancsak nem minősül útmegszakításnak, és a kényszerű átszállás esetén nem kell új jegyet érvényesíteni abban az esetben, ha a metrópótló autóbuszokról átszállva utasunk más járattal (villamossal vagy más autóbusszal) utazik a Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar között.
 
A kezelt vonal- és gyűjtőjegyeket átszállás után a jegy számkocka nélküli végén ismét kezelni kell (a gyűjtőjegyeket ehhez természetesen ki kell tépni a tömbből). Az átszállójegyet a kényszerű átszállás miatt nem kell újra kezelni, mivel az mindkét végén számkockával rendelkezik. A speciális, csak a metrókon érvényes szakaszjegy a metrópótló autóbuszokon is 30 percig érvényes.
 
További részleteket és információkat a BKK honlapján talál!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!