szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Extra kiadásokat jelentett a BKV-nak, hogy elhúzódott a 2-es metró új, Alstom kocsijainak, illetve az azok működését irányító Siemens-biztosítóberendezések működésének összehangolása – közölte a hétfői Világgazdaság. A VG szerint a tesztelésnél többek között az is előfordult, hogy egy szerelvényt sem az irányítórendszer, sem a vezető nem tudott lefékezni az állomásnál.

A teszt időtartamának növekedéséből eredő minden költségét meg kívánják téríttetni a Siemensszel – közölte a BKV a VG szerint. A Siemens ezzel kapcsolatban azt tudatta, hogy a próbaüzem minden hasonló projekt szerződésben szereplő, tervezett része.

VG cikke szerint előfordult, hogy az új szerelvények ajtaja rossz időben és helyen nyílt vagy záródott, a járművek nem megfelelő helyen álltak meg, de megesett, hogy megállás nélkül száguldott át egy szerelvény egy állomáson, mert sem az irányítórendszere, sem a vezetője nem tudta lefékezni.

A műszaki problémák miatt Budapesten tárgyalt a Siemens egyik magas beosztású vezetője is. A tárgyalás tényét megerősítették a lapnak, de azt nem, hogy ez rendkívüli esemény lett volna.

A szerelvények a szeptember 4-én kezdődött próbáktól mostanáig összesen 96 620 kilométert futottak tesztként, utasok nélkül – közölte a BKV.

A éjszakai üzemszünetben 2,5 órát, a hétvégi vágányzárak alkalmával 38 órát, nyújtott üzemszünetekben éjszakánként 6 órát teljesítettek, összesen 407,5 órát. A BKV-nál hangsúlyozták, hogy a biztosítóberendezés és a vonatvezérlő rendszer beüzemelésének itt alkalmazott módszere megegyezik a világ más metróinál, vasútjainál alkalmazott eljárásokkal.

Vasárnap délben megindult az utasok szállításával zajló utasforgalmi teszt, amely várhatóan egy évig tart – olvasható a Világgazdaságban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!