szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A megengedett érték alatti a 4-es metró zajterhelése – ezt írják a Budapesti Közlekedési Központ keddi közleményében a zajvizsgálatok eredményeire hivatkozva. A BKK bízik abban, hogy „akiket jelenleg a metróüzem zaja zavar, őket is kárpótolja majd az M4-es metró nyújtotta korszerű közlekedési lehetőség”.

Budapest új metróvonalának előkészítése, tervezése és kivitelezése során valamennyi jogszabályi és hatósági előírást betartottak. A kivitelezés előtt és a próbafutások idején is több ponton végeztek a szakemberek zaj- illetve rezgésméréseket, amelyek eredményei azt mutatják, hogy az új metró zajterhelése a vonatkozó jogszabályokban előírt határértékeket meg sem közelíti, ideértve azokat a területeket is, ahol az M4-es metró vonalvezetése a felszínhez viszonylag közel halad – olvasható a közleményben.

A főpolgármesterhez, a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, a BKK-hoz és a BKV-hoz érkezett összes bejelentést egyedi vizsgálattal, külső szakértővel kontrollálják. Az eddig elvégzett hasonló jellegű ellenőrző mérések azt igazolták, hogy a zajterhelés a tervezett és megengedett érték alatti – tették hozzá.

Kétségtelen, hogy a metróüzem a megelőző időszakhoz képest egyes helyeken jelenthet zajterheléstöbbletet, de ennek szintje nem haladja meg egy átlagos nagyvárosi környezetét, ezért az új metró hatósági üzembe helyezését ez sem befolyásolja – fogalmaznak.

A BKK szerint éjjel nem jár majd a metró, ha befejezik a próbaüzemet, emellett a rendszer bejáratása után az üzemi zaj is csökken.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!