szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Április 1-je helyett a hónap végén indulhat a BKK közbringarendszere, egyelőre a tesztüzem zajlik, bár az állomásokat már 90 százalékban kiépítették. Egy éves bérlet 18 900, egy féléves bérlet 12 500 forintot kóstál majd. A rendszer ingyen is kipróbálható, és jó pár óvintézkedéssel igyekeznek megelőzni a lopást és a rongálást. Bár a biciklik kereke defektmentes tömör gumival felszerelt, az ügyfélszolgálat a nap 24 órájában rendelkezésre áll majd – ígéri a BKK.

2014 tavaszán veheti birtokba a nagyközönség a Bubi közbringarendszert, ha a tesztüzem zökkenőmentes lesz, április végén – írta a hvg.hu érdeklődésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Korábbi hírek április 1-jére datálták az indulást, de lehetett olvasni április 7-i és 15-i startról is.

A BKK azt írta, a Bubira lehet bérletet váltani, de a folyamat kissé döcögős. Előzetes regisztrációra van szükség, a BKK központjában kell intézkedni, és szerződést is kell kötni, cserébe viszont nem kell kauciót letenni a bicikliért. A 6 hónapos bérlet 12 500 forint, a 12 hónapos pedig 18 900 forint lesz. A regisztrációs lehetőség a közeljövőben indul.

Ha a felhasználó rendelkezik éves Budapest-bérlettel, akkor 50 százalék kedvezményt kap a Bubi éves árából. Az első 1000 magánszemély, aki bérletet vesz, az éves bérletet 18 900 forint helyett 12 000 forintért, a féléves bérletet pedig 12 500 helyett 8000 forintért vásárolhatja meg. Az érvényes diákbérlettel rendelkezők 20 százalék kedvezménnyel vehetnek bérletet a Bubira.

Az akció idején a BKK tapasztalatokat gyűjt, és azok alapján dönt, hogy a kedvezményes időszakot kiterjessze-e.

Ingyen is kipróbálható

A Bubit kicsivel több mint 1000 biciklivel indítják be, és remélik, hogy rövidesen bővíthetik a rendszert újabb állomásokkal és biciklikkel.

A rendszer ingyenes kipróbálását is lehetővé teszik: az éles üzem elindulását követő tíz napon belül nem kell megfizetni a 24 órás jegy, a háromnapos jegy vagy a hetijegy árát. Az ingyenes jegy kiváltásakor ugyanakkor 25 000 forintos kauciót zárolnak a felhasználó bankkártyáján, de ha a rendszert csak a 30 perces díjmentes időszakokban használja (például 29 percig), akkor ezt az összeget a jegy érvényességi idejének lejártát követően teljes egészében visszakapja – írta a BKK.

©

Jelenleg a rendszer tesztüzeme zajlik, az állomások 90 százalékban kiépültek, és a biciklik is készen vannak. Az automatákat folyamatosan telepítik, napról napra egyre több állomást tesztelhetünk – írta a cég. A tárolók felett nem lesz tető, a bicikliket úgy tervezték, hogy ellenálljanak az időjárás viszontagságainak: egyedi, tartós alkatrészekből épültek, és nagy a teherbírásuk.

A lopások megelőzése érdekében a kerékpárokat GPS-szel szerelték fel, és a terminálokon elhelyezett kamerákkal is igyekeznek megvédeni a bicikliket. A lopás és a rongálás minden esetben rendőrségi eljárást von maga után. A károkozó köteles megtéríteni a kárt, sőt a rendszer további használatából is kizárható. Biciklit csak személyes regisztráció (személyi igazolvány vagy más okmány bemutatása) vagy bankkártyás fizetés után lehet kivenni, tehát a rendőrség gyorsan a biciklit eltulajdonító felhasználó nyomára tud bukkanni.

Defektmentes "kőkerekűek"

A BKK 24 órás ügyfélszolgálatot üzemeltet, amelyen keresztül a felhasználó segítséget is kérhet. A kerékpárok egyébként nem kaphatnak defektet, mert a kerekek futófelülete defektmentes tömör gumi.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!