szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tarlós István több hatáskörre számít megválasztása esetén, vétójogot és kinevezési jogokat is szeretne majd. A 4-es metró szerinte mindent felemésztett, az EU nem fogja visszakérni a támogatást, inkább valamilyen pénzvisszatartásra számít szankcióként, a Városligettel minden rendben szerinte, a Népliget viszont a fontossági lista alján szerepel nála. A 3-as metró balesetmentesítése folyamatban van, Bokros Lajostól pedig nem fél.

Inkább arra lát több esélyt Tarlós István, hogy a választások után, amennyiben főpolgármester marad, több jogosítványt nyer, és nem veszít azokból, legalábbis az Orbán Viktorral folytatott eszmecseréi alapján ezt gondolja. A 444.hu-nak adott nagyinterjújában arról is beszélt, hogy szeretne vétójogot, hogy az "ésszerűtlen őrültségeket" megakadályozhassa, de bizonyos kinevezési jogokra is számot tart.

A Városligettel kapcsolatosan azt mondta, ami ekörül folyik, az "egyrészt ostoba és szűk kampánypropaganda, másrészt pedig egy kétségbeesett próbálkozás arra, hogy azok, akik évtizedekig semmit nem csináltak, most azon dühöngenek, hogy mi csinálunk valamit".

A Népliget ügyében nem ígéri, hogy "belátható időn belül" történik valami, hiszen "megpróbálja preferencia­sorrendbe állítani" a dolgokat, és úgy tűnik, ez az ügy nem jó helyen szerepel a listáján. Valamit azért szerinte is kellene tenni, de a 4-es metró beruházása minden forrást felemésztett.

Fülöp Máté

"Olyan nagyon sok beruházást nem tudnak mondani, ami a 2010 előtti 15 évben megvalósult. Mindent a metró vitt el, pénzt, organizációt, propagandát, utóbbit leginkább. Érzelmi kérdéssé vált a dolog. Velünk vagy, vagy ellenünk – idáig egyszerűsödött a metrókérdés. Nagy marhaság volt, de ez történt" – fogalmazott Tarlós.

Hozzétette: hosszú távon legalább déli irányban a Virágpiacig meg kell hosszabbítani a metrót, de nincs rá pénz, "elmentünk a falig". Nem tartja valószínűleg, hogy a nem teljesült utasszámok miatt a 180 milliárdos támogatást visszakéri az EU, ő inkább abban lát veszélyt, hogy "valamilyen visszatartás várható a jövőbeli támogatásoknál az unió részéről, ha a 4­-es metró gazdaságossága nem teljesül". A dugódíj az elszámoláshoz szükséges feltétel – mondta.

A 3-as metróról is szó esett, ezzel kapcsolatban Tarlós azt mondta: az infrastruktúra balesetmentesítése már folyamatban van, ez a sínek cseréjével és a szerelvények felújításával vagy cseréjével "2016-ra biztosítható". "Az alagutat, a pályát és a biztonsági berendezéseket kell teljesen felújítani, a teljes befejezés határideje 2019. Negyven év körüli szerelvények vannak, az oroszok ezeket a szerelvényeket húsz év után lecserélték volna, de ezzel senki nem foglalkozott" – tette hozzá.

Arra a kérdésre, hogy mitől fél jobban, Bokros Lajostól vagy attól, hogy a végén még mögé áll be a baloldali összefogás, azt válaszolta: Bokrostól máskor is hallott "nagyokat" és olyankor "mindig nyugtalantul hált". "A temetőben éjszaka fütyörésző ember bátorságfejlesztő gyakorlatára emlékeztet. A probléma a baloldali választók képviselete, amit kénytelen vagyok elvállalni, lévén nincs baloldali jelölt. De szívesen teszem" – tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!