Újabb ázsiai akkuipari cég jött volna Magyarországra, de gyorsan meggondolta magát
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Összesen 440 napot kaptak a kivitelezők a fővárosi Széll Kálmán tér hétfőn kezdődő átépítésére, pedig eredetileg két éve számolt a Budapesti Közlekedési Központ – írja a Népszabadság. Elvileg jövő februárra fejezik be a munkát.
A tér felújítására kapott uniós és állami támogatásokkal legkésőbb 2016 elejéig el kell számolni, ezért nem tarthat két évig az átépítés. Eredetileg úgy tervezték, hogy még 2012-ben lebonyolítják az engedélyezést és a kivitelezői tendert, de az engedélyek beszerzése jóval tovább tartott, mint gondolták – olvasható a cikkben.
A pályázatot végül 2014 elején hirdethették meg, ráadásul a vesztesek megtámadták az eredményt. A per, illetve az októberi választások miatt novemberben írták alá a kivitelezői szerződést a győztes konzorciummal, amelynek tagjai összesen 5,3 milliárd forintért vállalták a munkát.
A terveket már korábban bemutatta a BKK. A tér teljes átalakítása mellett a villamosvágányokat is átépítik. Ezekről itt olvashatnak részletesen.
A munka idején is lesz errefelé tömegközlekedés, illetve közlekedés, de sávokat zárnak le, illetve megállókat helyeznek majd át. Néhány napra majd a metró kijáratát is lezárják.
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Hatvanpuszta egy gazdaság a semmi közepén, vendégház és medence azért kellett, mert nagy a család – magyarázta Orbán Győző.
„Egy ilyen tragédián nem lehet túl lenni” – állítja az énekes.
Az adatok között négyszeres a különbség. Márpedig a 2026-os adóemelések egy részét épp ez alapján számolják ki.
Jászai Mari-díjas magyar rendező, érdemes művész 93 éves volt.