A 3-as metró szerelvényeinek felújítására kiírt tenderen hét cég indult, de a második fordulóba csak öten jutottak be. A spanyol CAF március elején beadott indítványa kapásból három ellenfelet próbál kilőni – olvasható a cikkben.
A CAF jogászai az Alstom, a Škoda, valamint a Skinest pályázatában több olyan tételt találtak, amelyek szerintük ellentmondanak a kiírási feltételeknek.
A spanyolok szerint nincs rendben az Alstom egyik képviselőjének aláírási joga, és a cég nem talált olyan francia hatóságot sem, amely igazolni tudta volna, hogy eleget tettek járadékfizetési kötelezettségeiknek.
A Škoda esetében főként a referenciák igazolását vitatták, de a részvételhez elengedhetetlenül szükséges adóigazolás szerintük itt sincs rendben.
Az CAF az észt céget támadta be leginkább, róluk a másik két résztvevőnél sokkal hosszabb kifogás listát juttattak el a fővároshoz. A spanyolok szerint baj lehet a referenciákkal, az ukrán gyártó céggel való tulajdonosi kapcsolattal, a képviseleti joggal és a referenciákkal is.
A negyedik ellenfélre lehetne pedig leginkább dühös a CAF, de ellenük mégsem adott be kifogást. Az orosz Metrovagonmas elszipkázta ugyanis a magyar partnerüket. A nagy járműgyártó központtá fejlesztendő Dunakeszi Járműgyártó, ahol a CAF villamosok készülnek az 1-es és a 3-as villamosvonalra, hirtelen átállt az ezen a tenderen riválisként induló oroszok mellé.
Az ügyben érintett cégeket e-mailen kereste meg az Index.
A plzeni székhelyű Škoda Transportation szerint a cég összes referenciája és adóigazolása érvényes és szabályos. Az Alstomtól pedig azt válaszolták, hogy folyamatban lévő pályázatot nem kívának kommentálni. Az észt cégtől nem érkezett válasz.