szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már szerkezet készek az új budapesti trolibuszok. A járműveket a Solaris lengyelországi, poznani gyárából nemsokára átviszik a plzeni Skoda-gyárba, ahol beszerelik majd az elektromos hajtóműveket.

Az első 24 busz nettó 4 milliárd forintért érkezik a fővárosba még idén nyáron. A flotta még 84 járművel bővülhet, ha lesz erre forrás.

Facebook / BKK

A 14 szóló és a 10 csuklós trolibusz alacsonypadlós, nyáron légkondicionált, télen pedig fűtött utasterű. Négy kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni.

Facebook / BKK
Facebook / BKK

Az első járművek a belvárosi, illetve zuglói trolivonalakon állnak majd forgalomba – egyes hírek szerint például a 70-esen és a 74-esen.

Facebook / BKK
Egyszerre ennyi trolit Budapest az 1980-as években vásárolt utoljára. A jelenlegi járműbeszerzés középtávon biztosítja a budapesti trolibuszhálózat működését, valamint az önjáró üzemnek köszönhetően akár infrastruktúrafejlesztés nélkül is bővíthetik majd a hálózatot – írják a BKK Facebook-oldalán.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!