Az első 24 busz nettó 4 milliárd forintért érkezik a fővárosba még idén nyáron. A flotta még 84 járművel bővülhet, ha lesz erre forrás.
A 14 szóló és a 10 csuklós trolibusz alacsonypadlós, nyáron légkondicionált, télen pedig fűtött utasterű. Négy kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni.
Az első járművek a belvárosi, illetve zuglói trolivonalakon állnak majd forgalomba – egyes hírek szerint például a 70-esen és a 74-esen.
Egyszerre ennyi trolit Budapest az 1980-as években vásárolt utoljára. A jelenlegi járműbeszerzés középtávon biztosítja a budapesti trolibuszhálózat működését, valamint az önjáró üzemnek köszönhetően akár infrastruktúrafejlesztés nélkül is bővíthetik majd a hálózatot – írják a BKK Facebook-oldalán.