szerző:
hvg.hu

Korrekt módon tájékoztatott a magyar sajtó a Germanwings-tragédiáról – mondta a Kreatív Online-nak Pákolicz Attila, a Solutions Communications kommunikációs és PR-cég ügyvezetője, aki hét éve dolgozik együtt a Lufthansával. A Germanwings anyacége szerinte kríziskommunikációs szempontból németes precizitással, a tényekre fókuszálva kezelte a légibalesetet.

Egyik ismerősétől értesült telefonon a Germanwings balesetéről Pákolicz Attila kommunikációs szakember, aki a Lufthansával dolgozik együtt Magyarországon. A Solutions Communications ügyvezetője a Kreatív Online-nak felidézte, hogy ezután elsőként a Lufthansa európai kommunikációs igazgatóját hívta fel, majd bement a légitársaság budapesti központjába, és a Budapest Airporttal is egyeztetett.

A tragédia után tájékoztatták az MTI-t és a szerkesztőségeket, megadták a krízisközpont elérhetőségeit, illetve a vállalaton belül informálták a dolgozókat. A kommunikáció irányát, az üzeneteket és a teendőket a Lufthansa és a Germanwings krízisközpontjában határozták meg, az egyes országokban pedig a Burson-Marsteller ügynökségei hajtották végre – közölte Pákolicz Attila.

Azt mondta, Magyarországon három fő feladatuk volt, a légitársaság közleményeinek, állásfoglalásainak továbbítása, a magyar megjelenések figyelése, illetve a megkeresések továbbítása és megválaszolása. A sajtó- és közösségi médiafigyelést az első napokban közel napi 18-20 órában végezték.

Mivel alig 72 órán belül kiderültek a tragédia pontos részletei, a kríziskommunikáció nem húzódott el oly mértékben, mint más katasztrófáknál, ahol hetek, hónapok múlva sem volt meg a repülőgép, az adatrögzítők, vagy a hatósági vizsgálat nem tárta fel a baleset okait – tette hozzá.

Arról is beszélt, hogy elsősorban a nemzetközi sajtó kereste fel a hozzátartozókat, egyes tévétársaságok pénzt is kínáltak a nyilatkozatért.

Szerinte volt olyan német lap, amely mintegy 60 újságírót állított rá a témára, azonban számos olyan hír jelent meg, amely téves adatokon alapult, vagy az információ megkérdőjelezhető forrásból származott, ezekre a megjelenésekre az ügynökség, illetve a légitársaság reagált is.

Pákolicz Attila szerint a magyar sajtó végig korrekt módon tájékoztatott, kevés olyan cikk jelent meg, amelyre javítást, korrekciót kérve kellett reagálniuk.

Ilyen volt például egy fotó, amely állítólag a Germanwings székhelyén készült és egy kegyhelyet ábrázolt, ahol a személyzet valamennyi tagjának a fényképe, a pilótáé és az első tiszté ráadásul egymás mellett szerepelt.

Tévesen jelent meg az is, hogy a Lufthansa fennállásának 60. évfordulójára tervezett ünnepség helyett lesz gyászmise, a két időpont nem esett egybe, bár a jubileumi ünnepséget valóban elhalasztotta a társaság – tette hozzá.

A Lufthansa kríziskommunikációjáról a szakember azt mondta, ilyen esetben az együttérzés kifejezése mellett a kommunikációnak mértékletesnek, visszafogottnak és óvatosnak kell lennie.

Szerinte a Lufthansa így tett, és önazonosan, a tényekre koncentrálva kommunikált, úgy, ahogy azt az ügyfelek, a sajtó és az olvasók megszokhatták tőle. Németes precízséggel dolgoztak, reaktívan, transzparensen – tette hozzá.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nyolcvanezer háztartásban még mindig nincs áram Japánban

Nyolcvanezer háztartásban még mindig nincs áram Japánban

Nemzetközi hárfafesztivál lesz Gödöllőn hangszerkiállítással

Nemzetközi hárfafesztivál lesz Gödöllőn hangszerkiállítással

Egy kis alpesi házikóban 10 ember most éppen azon stresszel, hogy el van zárva a műszaki cikkektől

Egy kis alpesi házikóban 10 ember most éppen azon stresszel, hogy el van zárva a műszaki cikkektől

Meghalt Terry Black

Meghalt Terry Black

Megszünteti színitanodáját Gór Nagy Mária

Megszünteti színitanodáját Gór Nagy Mária

És akkor Matolcsy megígérte, hogy még évtizedekig tart az új magyar aranykor

És akkor Matolcsy megígérte, hogy még évtizedekig tart az új magyar aranykor