szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Időkben üzent a Nemzetgazdasági Minisztérium Tarlóséknak: volt egy megállapodás arról, hogy 2022-ig a Budapesti Közlekedési Központ üzemelteti az agglomerációs közlekedést.

Az agglomerációs közlekedés biztosítása nem kötelező fővárosi feladat, de egy hatályos megállapodás szerint a Budapesti Közlekedési Központon keresztül azt 2022-ig szükséges megszerveznie - írja csütörtöki számában a Magyar Idők a Nemzetgazdasági Minisztérium közlése alapján.
Tarlós István kedden passzolta le az agglomerációs közlekedést, mert nem sikerült megállapodnia Orbán Viktorral a finanszírozásáról.

A cikk szerint a BKV Budapest városhatárán túli járatainak finanszírozásánál elsősorban a Fővárosi Önkormányzat és az érintett Pest megyei önkormányzatok párbeszéde lehet a mérvadó, ahol a kormányt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mint a helyközi közlekedésért felelős szaktárca képviselheti.

A minisztérium szerint a 2015-ös tárgyalások során számba vették a megoldási lehetőségeket, ennek eredményeként pedig megszülettek a szükséges jogszabály-módosítások, amelyek garantálják a BKV hosszú távú finanszírozását.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!