Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ea820134-0570-4c89-a110-b920cb52e351","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyre zsúfoltabb a Föld körüli pálya, ami új kihívások elé állítja a tudományt is. Most kiderült, hogy a naptevékenység is hatással lehet a műholdak élettartamára.","shortLead":"Egyre zsúfoltabb a Föld körüli pálya, ami új kihívások elé állítja a tudományt is. Most kiderült, hogy a naptevékenység...","id":"20250602_spacex-starlink-muholdak-legkorbe-lepes-elettartam-kutatas-nap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea820134-0570-4c89-a110-b920cb52e351.jpg","index":0,"item":"a2a85c4f-8bb6-4412-8d74-de8f960b2f14","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_spacex-starlink-muholdak-legkorbe-lepes-elettartam-kutatas-nap","timestamp":"2025. június. 02. 19:03","title":"Veszélyesek lehetnek Elon Musk aláhulló műholdjai, és ebben a Napnak is szerepe van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5846bda0-05a0-4b03-8e28-7c35b6ab7143","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Májusban tovább csökkent a Beszerzési Menedzser Index értéke.","shortLead":"Májusban tovább csökkent a Beszerzési Menedzser Index értéke.","id":"20250602_Repulorajt-helyett-lassan-recessziot-varnak-a-magyar-cegvezetok-MLBKT-BMI-Beszerzesi-Menedzser-Index","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5846bda0-05a0-4b03-8e28-7c35b6ab7143.jpg","index":0,"item":"3328c880-c636-4aa5-99b6-0c9962bb45d2","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_Repulorajt-helyett-lassan-recessziot-varnak-a-magyar-cegvezetok-MLBKT-BMI-Beszerzesi-Menedzser-Index","timestamp":"2025. június. 02. 09:29","title":"Repülőrajt helyett lassan recessziót várnak a magyar cégvezetők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13577a31-d86b-48c3-9381-ce9df00f3b44","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Fejér-B.Á.L. építőipari cég bevétele csökkent, de a nyeresége nagyot nőtt. ","shortLead":"A Fejér-B.Á.L. építőipari cég bevétele csökkent, de a nyeresége nagyot nőtt. ","id":"20250602_Ketmilliardos-osztaleknak-orulhet-Meszaros-Lorinc-es-gyerekei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13577a31-d86b-48c3-9381-ce9df00f3b44.jpg","index":0,"item":"fae3793a-a0f8-4666-832e-e08fedf1bda5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250602_Ketmilliardos-osztaleknak-orulhet-Meszaros-Lorinc-es-gyerekei","timestamp":"2025. június. 02. 17:04","title":"Kétmilliárdos osztaléknak örülhet Mészáros Lőrinc és gyerekei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09be980c-dc53-4b34-b4b4-74a891107af5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Jól ment a Dolomit Kft.-nek. A Gánt Kő is növelte a nyereségét, de ott milliárdok helyett százmilliós nagyságrendről van szó. Picit jobban ment tavaly Orbán Győző ingatlanos cégének is.","shortLead":"Jól ment a Dolomit Kft.-nek. A Gánt Kő is növelte a nyereségét, de ott milliárdok helyett százmilliós nagyságrendről...","id":"20250601_Orban-Viktor-apja-Gyozo-banyaceg-Dolomit-Gant-PSU-nyereseg-osztalek-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09be980c-dc53-4b34-b4b4-74a891107af5.jpg","index":0,"item":"be3daefd-3825-435c-9941-23a12a48526e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_Orban-Viktor-apja-Gyozo-banyaceg-Dolomit-Gant-PSU-nyereseg-osztalek-profit","timestamp":"2025. június. 01. 10:20","title":"Nagyot nőtt a profit Orbán Viktor apjának fő bányacégénél, mind a 2,68 milliárdot zsebre is vágták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az ukránok zseniális és merész húzásukkal épp átírják a háború szabályait. Oroszország pánikol. Mit kellene tennie Amerikának Ukrajnáért? Donald Trumpnak fogalma sincs, miként járjon el Kínával. Üresjáratban fut az USA Irán-politikája. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Az ukránok zseniális és merész húzásukkal épp átírják a háború szabályait. Oroszország pánikol. Mit kellene tennie...","id":"20250602_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"a4699cbd-dd1b-495a-aab3-494695e29251","keywords":null,"link":"/360/20250602_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 02. 10:49","title":"Putyin Pearl Harbora – nyugati lapok az orosz bombázók elleni ukrán dróntámadásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat a helyiektől. Ezt mondják a Vésztőn akkumulátoripari hulladékot feldolgozó üzemet tervező beruházók. És bizony jobb ha hozzászokunk, hogy a gombamód szaporodó hatalmas akkugyárak mellé fel kell nőnie az országban a hulladékfeldolgozásnak is.","shortLead":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat...","id":"20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2.jpg","index":0,"item":"a08298be-f564-475a-be45-05622ad2098e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Komoly tervekkel érkezik az akkugyári hulladékot feldolgozó cég Vésztőre, a CATL, a BYD és az EVE akkumaradékára utazik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdd449e6-8d73-450d-9ebe-d08714076d71","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bármennyire is magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai változata, azért kapott egy pár pofont – írja a tudósító.","shortLead":"Bármennyire is magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai változata, azért kapott egy pár pofont – írja a tudósító.","id":"20250601_Nick-Thorpe-cpac-maga-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdd449e6-8d73-450d-9ebe-d08714076d71.jpg","index":0,"item":"4c567709-fb40-4917-9636-96cceb064f73","keywords":null,"link":"/360/20250601_Nick-Thorpe-cpac-maga-lapszemle","timestamp":"2025. június. 01. 09:00","title":"Nick Thorpe: Bármilyen magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai szárnya, látszanak a repedések","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37","c_author":"Kovács Bálint","category":"elet","description":"A Katona József Színház új bemutatója végre azt adja, ami egy autokrácia felé menetelő országban elvárható a színházaktól: mindenféle shakespeare-i metafora nélkül arról szól, milyen lesz az ország hat év múlva, ha akkor még mindig Orbán Viktor és a Fidesz lesz hatalmon.","shortLead":"A Katona József Színház új bemutatója végre azt adja, ami egy autokrácia felé menetelő országban elvárható...","id":"20250601_katona-jozsef-szinhaz-2031-kritika-biro-zsombor-aurel-dohy-balazs-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37.jpg","index":0,"item":"012d8060-c575-4be4-903a-c5a18a9cc6a5","keywords":null,"link":"/elet/20250601_katona-jozsef-szinhaz-2031-kritika-biro-zsombor-aurel-dohy-balazs-orban-viktor","timestamp":"2025. június. 01. 20:00","title":"„Nem kellett volna annyi színdarabot csinálni a Viktorról!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, milyen a 2-es metrón utazni a decemberi baleset óta, és csigatempót, ritkább követést, állandó zsúfoltságot tapasztaltunk. Ahol lehet, már a Futár utazástervező sem ajánlja a metró használatát, akik pedig az Örs vezér terén átszállni készülnek, aggódhatnak, hogy buszuk vajon bevárja-e a később érkező metrót.
Több mint egy hónapja történt ütközéses baleset a 2-es metró Pillangó utcai megállójánál, azóta biztonsági okokból lényegesen lecsökkentették a metró sebességét és megnövelték követési távolságukat is a Puskás Ferenc Stadion és az Örs vezér tere közötti felszíni szakaszon. Hogy a megnövelt követést tartani tudják, a vonatok sokszor az alagútban is lassabban haladnak, illetve az állomásokon is várakoznak.
A Puskás Ferenc Stadion – Örs vezér tere utazási időt a BKK a menetrendben 4-ről 7 percre emelte, azaz 3 perccel növelte meg. A mi tapasztalataink szerint azonban a délutáni csúcsforgalomban kifelé haladó metrónak három különböző alkalommal is 9 percbe telt a korábban 4 perces szakasz megtétele.
Azaz a tényleges menetidő akár 5 perccel, vagyis az eredetinek több mint kétszeresére növekedhet a két állomás között.
Zsúfolt, ritkábban jár
A hosszabb menetidő teljesítéséhez a metrók követési idejét is jelentősen növelni kellett – ezt feltüntették a menetrendben is, és magunk is tapasztaltuk. A 2-es vonalon korábban csúcsidőben 1,5–2 percenként jártak a vonatok, most a menetrendben is jelzett 3,5–4 perces követést tapasztalhattuk, ami a korábbinak nagyjából a kétszerese. Az érezhetően hosszabb várakozások mellett ez tehát azt is jelenti, hogy hatalmas tumultussal találkoztunk. Annak ellenére, hogy a követés sokszor egyenetlen volt, látványosan nagyobb tömeget láttunk a vonal állomásain, mint az eddig megszokott volt.
A Deák Ferenc téren pl. volt, hogy a peronra sem fértek ki az utasok.
Zelki Benjámin
A szerelvények is gyakran teljes telítettséggel közlekedtek, délután 5 körül az Örs vezér tér irányába a Deák téren és a Blaha Lujza téren többször is láttunk olyat, hogy valaki nem fért fel a szerelvényre.
Zelki Benjámin
Kavarodás a felszíni járatok indulásával
De mi a helyzet késő este, amikor már ritkábban járnak a járatok? A BKK vajon gondoskodott arról, hogy az Örs vezér térre később érkező metróval elérjük szokásos járművünket, vagy 10, akár 20 perces várakozás vár minket a hideg éjszakában? Ezt is kipróbáltuk.
A menetrend alapján a rosszabb forgatókönyvre készültünk, a metró érkezését ugyanis 3 perccel eltolták, ezzel párhuzamosan viszont a menetrendi táblázatok szerint nem módosították az érintett felszíni járatok indulási idejét. A Puskás Ferenc Stadion megállót menetrend szerint, 22.17-kor elhagytuk a metróval, és az új menetrendet betartva, 22.24-kor meg is érkeztünk az Örs vezér térre. Innentől már csak azon izgultunk, hogy a kiírás szerint változatlanul 22.25-kor, 1 perc múlva induló 169E buszunk megvár-e a megállóban. Úgyhogy a metróból kilépve siettünk a megállóba, de a busz még békésen állt a végállomáson és várt az utasokra, még további három percig, és csak utána záródtak az ajtók. A Futár alkalmazás és a helyszíni kijelzők amúgy jól is jelezték az indulást, csak a menetrendben szerepelt a régi változat. Ezt a 22:25-ös menetrend szerinti indulás pillanatában le is printscreeneltük, és jól látszik a különbség:
És ez így volt szerencsére majd’ az összes Örs vezér téri felszíni járat minden késő esti indulása esetében, beleértve a HÉV-eket is.
Az általunk tesztelt járatok közül egyedül a 80-as troli nem várt.
A BKK egyébként nemigen jelzi az utasok felé, vagyis nem hívja fel a figyelmüket arra, hogy segítenek nekik elérni a buszukat. Meg is kérdeztük erről a közlekedésszervező céget, akik elmondták, hogy biztosítják az Örs vezér terén a beérkező metrószerelvények és az autóbuszok valamint a HÉV-ek közötti csatlakozást, ahogy a Deák téren a többi metróval, és a budai vonalszakaszon az összes kapcsolódó felszíni járattal is. De arról mondjuk nem beszéltek, hogy miért nem tájékoztatnak a rendszeres menetrendi eltérésekről.
A Futár sem ajánlja a metrót
Azt is kipróbáltuk, hogy a délutáni csúcsforgalomban, 17 órás indulással a metró számára is kedvező Blaha Lujza térről mit javasol az utazástervező két olyan Örs vezér tér közeli helyszínre, ahova máshogy is el lehet jutni. A Pongrátz Gergely térre a Futár a 80-as trolit ajánlotta, Puskás Ferenc stadioni átszállással, az Egressy térre pedig a 7E-t és a 62A villamost javasolta a Bosnyák téren keresztül. A baleset előtt mindkét helyszínre a metróval az Örs vezér téren át vezetett a leggyorsabban az út.
Az esti ritka metrókövetések idejében is teszteltük az alkalmazást, itt az Örs vezér teréhez közeli Ond vezér útját adtuk meg célállomásnak – a Futár ide inkább javasolta a Keleti pályaudvarig a 7E-t és onnan a nagy kerülővel közlekedő 80-as trolit, mint hogy a lebutított metróval próbálkozzunk, melyet ugye az ominózus 80-as troli meg sem vár a végállomáson.
Gyanítható, hogy mindez tavaszig, vagy legalábbis a baleseti vizsgálat végéig, azaz legalább február 5-ig így is marad.