Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
A hosszú buszvonalakon a sofőrök órákon át nem hagyhatják el a járművet, mert azokkal esetenként tűző napon kénytelenek várakozni. Ez nem csak törvénytelen, hanem veszélyes is, mert a napon kitikkadt sofőröknek ez után több ezer utasért kellene felelősséget vállalnia - érvelt a szakszervezet.
A minimális kániikulai intézkedésen túl a BKV nem javít a dolgozók munkakörülményein, sőt az írásos megkeresésekre sem válaszol - állítja az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ), amely a munkavédelmi hatóságnál tett bejelentést a BKV és a Volánbusz ellen.
Az Index az EKSZ elnökére, Nemes Gáborra hivatkozva azt írta, elmaradtak a törvényben foglalt kánikulai munkavédelmi intézkedések, és erről hiába küldik napok óta a vészjeleket a BKV vezetésének, pénteken már csak egy irodavezetőtől kaptak semmitmondó választ az aggodalmaikra. A járművezetők pedig továbbra is szenvednek a hőségben.
A szakszervezet szerint hasonló a helyzet a Volánbusz által üzemeltetett járatokon is. A hosszú buszvonalakon a legnagyobb a gond, például 98-as, a 197-es, a 161-es és a 202E buszokon.
A törvényben hőségriadó idejére a sofőröknek - mint szabadtéri, közepesen nehéz fizikai munkát végző dolgozóknak - megfelelően hosszú óránkénti pihenőt írnak elő, de több buszfordulón még árnyék sincs nagyon, nemhogy klimatizált helyiség.
A Volánbusz járatain, például a 22-esen a vezetők órákon át nem hagyhatják el a járművet, mert azokkal esetenként tűző napon kénytelenek várakozni. Ez nem csak embertelen, hanem veszélyes is, mert a napon kitikkadt sofőröknek ez után több ezer utasért kellene felelősséget vállalnia - érvelt a szakszervezet.
A szakszervezet azt kérte a BKV-től, hogy a hőségriadó idejére függesszék fel a menetrendet és az elsőajtós felszállást.
Az extrém hőhullámmal kapcsolatos híreket percről percre követjük, itt.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.