Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az uniós engedélyek az üzemeléshez és a biztonsági szint fenntartásához kellettek.
Megszerezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője az összes új, uniós engedélyt, amelyek az üzemeléshez és a biztonsági szint fenntartásához kellenek – közölte a Budapest Airport pénteken az MTI-vel.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által alkotott, 2014-ben hatályba lépett EU-s rendelet 2017. év végét jelölte meg határidőnek az Európai Gazdasági Térség (EGT) területén működő polgári repülőterek számára a rendeletben foglalt előírások teljesítésére és az új engedélyek megszerzésére.
A közlemény szerint a Budapest Airport a hivatalos határidő lejárta előtt, vagyis 2017. év végéig megszerezte a további működéshez szükséges összes uniós engedélyt.
A rendeletben több mint 450 követelményt írtak elő, az ezeknek való megfelelést a magyar hatóságok ellenőrizték. A több mint két évig tartó folyamat során, a hatósággal szorosan együttműködve készítette el a Budapest Airport azt a több szekrényt megtöltő dokumentumcsomagot, amivel részletekbe menően igazolta a repülőtér infrastruktúrájának, szervezetének és üzemelésének megfelelőségét az európai előírásoknak.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Egybehangzóan ítéli meg a nyugati sajtó az alaszkai csúcstalálkozótt.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozták, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A hidegfront északnyugat felől érkezik, de majd csak az éjjeli órákban.