szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Médianéző Központ szerint toronymagasan vezet a kormánypárt, ha a közösségi médiában való mozgósításról van szó

A Fidesz sokkal hatékonyabban mozgósít Facebookon az ellenzékkel szemben, legalábbis ez derül ki a Médianéző Központ felméréséből. Az ellenzéki pártok közül a DK váltja ki a legtőbb aktivitást - köszönhetően Gyurcsány Ferenc aktív facebookos és instagramos jelenlétének - a Jobbik és az MSZP kampányai azonban összeomlani látszanak.

A kampány időszakában a Fidesz tudta a legtöbb embert aktivizálni, ez 643 ezer reakció generálását jelenti. A kampányhajrára pedig a DK növelte előnyét a többi ellenzéki párttal szemben, számszerint 182 ezer interakcióval. 

A felmérés szerint a Jobbiknak a felére esett a kiváltott reakciónak a száma a közösségi médiában, a gyenge teljesítmény pedig ugyanúgy elmondható az MSZP-ről is, bár ők sosem voltak igazán népszerűek a Facebookon. A Médianéző szerint ráadásul erről a két pártról folyamatosan iratkoznak le az eddigi követőik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!