A múlt hét slágersztorija volt Nagy Márton és a Ryanair-vezérigazgató Michael O’Leary egymásnak feszülése: utóbbi hajthatatlanul idiótának nevezte a gazdaságfejlesztési minisztert a légitársaságokra kivetett különadó miatt, többek között a hvg.hu-nak adott interjúban is.
Ebben a harcban nyitott új frontot a légitársaság hétfőn. A Ryanair visszamenőleg behajtott 10 eurót azoknál az utasoknál, akik július 3. után repülnek, opcionális, ingyenes lemondással. Magyar Nemzet pénteken azt írta, hogy az érintett utasok 60 százaléka élt a pénzvisszatérítés lehetőségével, a légitársaság azonban még aznap pontosított: szerintük százból mindössze három ember kérte vissza a jegyárat, az újság információi pedig „hamisak és nyilvánvalóan koholtak”. Közleményükben leírták:
Nagy miniszternek bocsánatot kellene kérnie a magyar családoktól, amelyeknek emiatt az idióta sarc miatt magasabb jegyárat kell fizetniük.
Pontosan ezzel a közleménnyel találkozhatnak hétfő óta azok, akik a Ryanair magyar oldalán szeretnének jegyet foglalni: az úticél-választó alatt közvetlenül látható a Hamis állítások a Magyar Nemzetben című közleményre vezető link, ahol szó szerint olvasható a cég pénteki reakciója.
A kormány a maga részéről már szombaton lezárta a vitát Nagy Márton közlése szerint. A miniszter aznapi közleményében azt írta, „méltánytalan és kisstílű az a gyakorlat, amelyet »Európa legprofitéhesebb légitársasága«, a Ryanair megenged magának”, és hozzátette: bárki bármilyen stílust is enged meg magának, a szabályok mindenkire egyformán vonatkoznak.
Azt is írta, hogy „ha valakinek bocsánatot kell kérnie, az a Ryanair. Bocsánatkérés illeti meg a magyar családokat, akikre olyan adót akar áthárítani a légitársaság, amelyet Európa más országaiban gond nélkül megfizet. Ez tiszteletlenség a magyar emberekkel szemben.”
Közleménye végén azt írta: „Persze értjük, hogy mi a Ryanair provokációjának valódi célja, hiszen a negatív reklám is reklám.
A kormány azonban az üzengetést ezzel lezártnak tekinti, útszéli, kocsmai handabandázásban nem vesz részt.”