Szétkapják a hatvani kerékpáros kalandparkot, amelynek hét év alatt 55 látogatója volt

Az utóbbi négy évben összesen egy ember próbálta ki az extrém bringapályát.

  • hvg.hu hvg.hu
Szétkapják a hatvani kerékpáros kalandparkot, amelynek hét év alatt 55 látogatója volt

Elbontják azt a 2015-ben átadott hatvani kerékpáros kalandparkot, amelyre nettó 140 millió forint uniós pénzt költöttek – írja az Átlátszó. A lap közérdekű adatigényléssel kikérte az önkormányzattól, hogy hányan használták a létesítményt, s mint kiderült, a hét éves nyitvatartása alatt összesen 55-en. 2018 és 2022 között pedig mindössze egy látogatója volt.

A cikk emlékeztetett, hogy az extrém pálya egy komplex, EU-s forrásból megvalósult beruházás része volt, amelyre – benne egy híddal és kerékpárúttal – nettó 884 forint ment el.

A lap szerint a fém állványokra erősített falécekből álló, többnyire ramaty állapotú pálya bontása már megkezdődött. Hogy szétszedik, arról tavaly októberben hozott döntést az önkormányzat, amely korábban azt vállalta, hogy 2021. július 6-ig fenntartja a létesítményt.

Az uniós projektre még akkor nyerte el a pénzt a város, amikor a fideszes Szabó Zsolt (2010-2014) vezette. Ő most a térség országgyűlési képviselője. Az RTL 2018-ban mutatta be a pályát, és megkereste az akkori polgármestert, Horváth Richárdot is, aki válaszában elismerte, hogy a koncepció nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Az Átlátszó most azt írta az önkormányzat határozata alapján, hogy a régi park helyére egy újat terveznek építtetni, amelyre ezúttal negyed annyi pénz is elég volna, igaz, nem uniós forrásból, hanem magyar közpénzből.

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.