szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Népszavához eljutott dokumentum szerint az új épületegyüttes megtervezésére augusztus elején írnák ki a pályázatot.

Nem viccelt Lázár János, valóban Debrecenbe, a BMW-gyár melletti szántóföldre vinnék a közlekedési múzeumot – írja a Népszava, amelyhez eljutott az Építészeti és Közlekedési Minisztériumban kidolgozott pályázati dokumentáció. Eszerint a város külterületén fekvő, az M35-ös autópálya és az autógyárhoz vezető lehajtó által határolt 6,5 hektáros területen építenék fel a 14 ezer négyzetméteres múzeumot is tartalmazó létesítményt.

A lap a kiírásból is idéz, amely szerint az intézménynek az állandó és időszaki kiállítások mellett helyet kell biztosítania konferenciáknak, oktatási és üzleti rendezvényeknek. A célok között az is szerepel, hogy „a helyi lakosság kiemelt találkozóhelyévé kell válnia”. Ez ugyanakkor a jelenlegi állapotok között nehézkes volna, ugyanis

a helyszín nagyjából tíz kilométerre fekszik Debrecen belvárosától, és csak autóval közelíthető meg.

Az állandó és az időszaki kiállítás, valamint a fogadótér a 14 ezer négyzetméteres komplexumból 6800 négyzetmétert foglalna el, 3900 négyzetméter jutna a műtárgyraktárnak, az irattárnak és a restaurátori műhelynek, az irodákat és az üzemeltetést 1900 négyzetméteren rendeznék be. Elvárás egy 600 négyzetméteres multifunkcionális konferencia és rendezvénytér, 3D-moziterem, egy oktatási központ, valamint egy étterem és közösségi tér, illetve egy 150 négyzetméteres panorámás tetőterasz tervezése is. A tervekben szerepel szabadtéri tevékenységekre alkalmas tér, egy 15 ezer négyzetméteres tesztpálya és egy több ezer négyzetméteres parkoló is.

A tárca azt reméli, hogy a múzeumot évente 350 ezer látogató keresi majd fel.

Az egyfordulós nyílt ötletpályázat kiírását augusztus elejére tervezik, a pályaműveket novemberre várják. Az eredményhirdetést még az év vége előtt megejtenék. A pályamunkák díjazására 120 millió forintos keretet határoznának meg.

A közlekedési múzeumot, amely a Városligetben állt, 2015-ben zárták be, majd bontották le. Az akkori ígéretek szerint három évvel később megnyílt volna a helyén az új intézmény, de ez azóta sem történt meg, és jelenleg az sem biztos, hol épül majd fel. Korábban szóba került már a MÁV Kőbányai úti egykori ipartelepe is, de Lázár János építési és ipari miniszter idén Debrecent dobta be lehetséges helyszínként.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!