szerző:
Salgó Andrea (hvg.hu)
Tetszett a cikk?

Az elektronikus levél olcsó és hatékony eszköz lehet új vásárlók toborzásához, de könnyen válhat kéretlen spammé. Ezeket általában azonnal törlik a címzettek, ráadásul bírósághoz is fordulhatnak. Fogadjon meg hét tanácsot, amellyel elkerülheti, hogy levelei a kukában landoljanak.

Ma már a csapból is az folyik, hogy milyen károkat okozhatnak a kéretlen elektronikus levelek. Ezek előbb-utóbb megtöltik a címzett postafiókját, kiszorítva a fontos, értékes információkat tartalmazó üzeneteket. Egy közelmúltban történt felmérés szerint a kisvállalkozások e-mail forgalmának 30 százalékát ilyen levelek adják. Jóllehet, több mint 50 százalékuk egyáltalán nem védekezik a spamek ellen, de kevéssel kézbesítésük után törli azokat.

Hírlevél szerkesztése
• A fejléc tartalmazza: a kiküldés dátumát; hírlevél címét, a küldő cég nevét. A feladó neve akár eldöntheti a hírlevél további sorsát is. legtöbb e-mailező a küldő személy neve alapján kezdi olvasni leveleit. Egyes rosszul csengő nevek megpillantása esetén a levelet azonnal törölheti, míg barátok, híres személyek esetében a gyors olvasás garantált.
• A levél tárgyának megjelölése kardinális kérdés. Szerepe ugyanaz, mint egy direkt marketing levélborítékra írt felhívó szövegé. Kerüljük a felszólító módot, s törekedjünk kérdések megfogalmazására. Igyekezzünk a levelünkben nevén szólítani az olvasót,
• A hírlevél törzsében kapjanak helyet az olvasót érdeklő információk, szakmai cikkek, de kerüljük a  „Bemutatkozunk” vagy „Cégünkről” típusú részeket, mert unalmasak.
• A láblécben cégünkről szóló rövid ismertetőt, kapcsolat-felvételi és szerzői jogi információkat, illetve újabb leiratkozási lehetőséget helyezhetünk el.
Az a cég, amelyik e-mail marketinggel szeretné hatványozni sikerét:

1. Tegye egyértelművé, hogy miért küldi az e-mailt, s honnan tudja a címzett elérhetőségét (ajánlás, korábbi ismeretség).
2. Biztosítson leiratkozási lehetőséget már a kiküldött elektronikus levélben, hogy eloszlathassa a gyanakvók kételyeit.
3. Jelentesse meg honlapján a cég titoktartási filozófiáját, hogy bizalmat keltsen olvasóiban
4. Állítson be a rendszerbe egy átgondolt automatikus választ.
5. Szerezzen be olyan szoftvert, amely rögzíti, hogy ki és honnan regisztrálta magát a rendszerbe. Ez ugyanis hasznos információ lehet marketingje később kiértékeléséhez.
6. Kérjen egy privát e-mail címet a regisztráltaktól azért, hogy címváltozás esetén is tarthassa velük a kapcsolatot.
7. Bármelyik olvasója panaszlevelét azonnal válaszolja meg, így kerülheti el legkönnyebben a presztízsveszteséget

A fenti szempontok figyelembe vételével akár e-mail kampányba is kezdhet. Első lépésként célszerű a hírlevél szerkezetét kialakítani, a formai követelményeknek megfelelően.

Nem mindegy az sem, hogy milyen formátumban továbbítja a hírlevelet. Az e-mail csatolt mellékletében pdf, rosszabb esetben Word fájlban elhelyezett dokumentum megnyitása kényelmetlen és nehézkes az olvasók számára. A Word ráadásul vírusokat is tartalmazhat. Az üzleti partnereknek text alapú, fogyasztóknak pedig html alapú levelet érdemes kiküldeni.


Forrás: ITD Hungary


















Az egyik legfontosabb szabály, hogy csak annak küldhet direkt marketing (DM)tartalmú levelet, aki korábban felhatalmazást adott erre – tájékoztatja lapunkat Balogh Zsolt György, a Pécsi Tudományegyetem jogi karának docense. A Magyarországon hatályos törvények értelmében ugyanis az opt-in eljárás vonatkozik az online marketing összes formájára.
 
Pontosabban szólva, a hirdetni kívánó szervezet csak azoknak a személyeknek küldhet e-mailt, akik korábban hozzájárultak ehhez. Ellenkező esetben a károsultak bírósághoz fordulhatnak jogosulatlan adatkezelés miatt. Az eljárás eredményeként a spamküldő céget megbírságolhatják, vagy akár el is tilthatják további levelek kiküldésétől.

Akkor sem dőlhet  elégedetten hátra, ha megy minden a maga útján, s a címzettek többsége feliratkozik. Most kezdődhet az értékelés, 'oknyomozás' és a fel nem iratkozó olvasók igényeinek feltárása.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
hvg.hu Tech

Megjelent a spam-kibocsátó országok toplistája

A davosi világgazdasági fórumon éppen két éve Bill Gates, a Microsoft elnöke azt jósolta, hogy a spam pár éven belül teljesen a múlt ködéve vész. Az a köd azonban valahogy nem akar megérkezni, vagy a spamtől már a ködöt sem látni.

Salgó Andrea (hvg.hu) Válaszol a szakértő

Milyen a jó vírusmarketing?

Ma már minden második cég rendelkezik saját honlappal, de legtöbbjuk vagy nincs tisztában, vagy nem tud élni az online marketing adta lehetőségekkel. Ezt bizonyítják a HVG Online szerkesztőségébe beérkező levelek. Wolf Gábor válaszaiból kiderül, hogy mikor nem minősül spamnek a cég honlapjáról kiküldött levél, s miért fontos a jó címsor.

hvg.hu Karrier

A spam az idén 50 milliárd dollár kárt okoz

Egy nemrégiben nyilvánosságra hozott kutatás szerint a spam az elmúlt évben jelentősen csökkentette a termelékenységet, illetve más módokon is extra kiadásokat okoz a vállalatoknak. A számla az idén legalább 50 milliárd dollárra rúg majd.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Gerillakampány és vírusmarketing: harc az ingyenreklámért

A fokozódó média- és reklámzaj túlkiabálása a hirdetők számára megfizethetetlen és fölösleges próbálkozás volna, a tizenévesek a hagyományos hirdetésekre úgyis csak a vállukat rándítják. Úgy kell tehát terméket eladni és márkát építeni, hogy a reklámok nehogy reklámnak tűnjenek.

Angela Merkel harmadik koronavírus-tesztje is negatív lett

Angela Merkel harmadik koronavírus-tesztje is negatív lett

Egy 86 és egy 90 éves magyar beteg halt meg - ez történt az operatív törzs sajtótájékoztatóján

Egy 86 és egy 90 éves magyar beteg halt meg - ez történt az operatív törzs sajtótájékoztatóján

A briteknél további szigorítás jöhet a koronavírus miatt

A briteknél további szigorítás jöhet a koronavírus miatt