szerző:
Salgó Andrea (hvg.hu)

Az elektronikus levél olcsó és hatékony eszköz lehet új vásárlók toborzásához, de könnyen válhat kéretlen spammé. Ezeket általában azonnal törlik a címzettek, ráadásul bírósághoz is fordulhatnak. Fogadjon meg hét tanácsot, amellyel elkerülheti, hogy levelei a kukában landoljanak.

Ma már a csapból is az folyik, hogy milyen károkat okozhatnak a kéretlen elektronikus levelek. Ezek előbb-utóbb megtöltik a címzett postafiókját, kiszorítva a fontos, értékes információkat tartalmazó üzeneteket. Egy közelmúltban történt felmérés szerint a kisvállalkozások e-mail forgalmának 30 százalékát ilyen levelek adják. Jóllehet, több mint 50 százalékuk egyáltalán nem védekezik a spamek ellen, de kevéssel kézbesítésük után törli azokat.

Hírlevél szerkesztése
• A fejléc tartalmazza: a kiküldés dátumát; hírlevél címét, a küldő cég nevét. A feladó neve akár eldöntheti a hírlevél további sorsát is. legtöbb e-mailező a küldő személy neve alapján kezdi olvasni leveleit. Egyes rosszul csengő nevek megpillantása esetén a levelet azonnal törölheti, míg barátok, híres személyek esetében a gyors olvasás garantált.
• A levél tárgyának megjelölése kardinális kérdés. Szerepe ugyanaz, mint egy direkt marketing levélborítékra írt felhívó szövegé. Kerüljük a felszólító módot, s törekedjünk kérdések megfogalmazására. Igyekezzünk a levelünkben nevén szólítani az olvasót,
• A hírlevél törzsében kapjanak helyet az olvasót érdeklő információk, szakmai cikkek, de kerüljük a  „Bemutatkozunk” vagy „Cégünkről” típusú részeket, mert unalmasak.
• A láblécben cégünkről szóló rövid ismertetőt, kapcsolat-felvételi és szerzői jogi információkat, illetve újabb leiratkozási lehetőséget helyezhetünk el.
Az a cég, amelyik e-mail marketinggel szeretné hatványozni sikerét:

1. Tegye egyértelművé, hogy miért küldi az e-mailt, s honnan tudja a címzett elérhetőségét (ajánlás, korábbi ismeretség).
2. Biztosítson leiratkozási lehetőséget már a kiküldött elektronikus levélben, hogy eloszlathassa a gyanakvók kételyeit.
3. Jelentesse meg honlapján a cég titoktartási filozófiáját, hogy bizalmat keltsen olvasóiban
4. Állítson be a rendszerbe egy átgondolt automatikus választ.
5. Szerezzen be olyan szoftvert, amely rögzíti, hogy ki és honnan regisztrálta magát a rendszerbe. Ez ugyanis hasznos információ lehet marketingje később kiértékeléséhez.
6. Kérjen egy privát e-mail címet a regisztráltaktól azért, hogy címváltozás esetén is tarthassa velük a kapcsolatot.
7. Bármelyik olvasója panaszlevelét azonnal válaszolja meg, így kerülheti el legkönnyebben a presztízsveszteséget

A fenti szempontok figyelembe vételével akár e-mail kampányba is kezdhet. Első lépésként célszerű a hírlevél szerkezetét kialakítani, a formai követelményeknek megfelelően.

Nem mindegy az sem, hogy milyen formátumban továbbítja a hírlevelet. Az e-mail csatolt mellékletében pdf, rosszabb esetben Word fájlban elhelyezett dokumentum megnyitása kényelmetlen és nehézkes az olvasók számára. A Word ráadásul vírusokat is tartalmazhat. Az üzleti partnereknek text alapú, fogyasztóknak pedig html alapú levelet érdemes kiküldeni.


Forrás: ITD Hungary


















Az egyik legfontosabb szabály, hogy csak annak küldhet direkt marketing (DM)tartalmú levelet, aki korábban felhatalmazást adott erre – tájékoztatja lapunkat Balogh Zsolt György, a Pécsi Tudományegyetem jogi karának docense. A Magyarországon hatályos törvények értelmében ugyanis az opt-in eljárás vonatkozik az online marketing összes formájára.
 
Pontosabban szólva, a hirdetni kívánó szervezet csak azoknak a személyeknek küldhet e-mailt, akik korábban hozzájárultak ehhez. Ellenkező esetben a károsultak bírósághoz fordulhatnak jogosulatlan adatkezelés miatt. Az eljárás eredményeként a spamküldő céget megbírságolhatják, vagy akár el is tilthatják további levelek kiküldésétől.

Akkor sem dőlhet  elégedetten hátra, ha megy minden a maga útján, s a címzettek többsége feliratkozik. Most kezdődhet az értékelés, 'oknyomozás' és a fel nem iratkozó olvasók igényeinek feltárása.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Tech

Megjelent a spam-kibocsátó országok toplistája

A davosi világgazdasági fórumon éppen két éve Bill Gates, a Microsoft elnöke azt jósolta, hogy a spam pár éven belül teljesen a múlt ködéve vész. Az a köd azonban valahogy nem akar megérkezni, vagy a spamtől már a ködöt sem látni.

Salgó Andrea (hvg.hu) Válaszol a szakértő

Milyen a jó vírusmarketing?

Ma már minden második cég rendelkezik saját honlappal, de legtöbbjuk vagy nincs tisztában, vagy nem tud élni az online marketing adta lehetőségekkel. Ezt bizonyítják a HVG Online szerkesztőségébe beérkező levelek. Wolf Gábor válaszaiból kiderül, hogy mikor nem minősül spamnek a cég honlapjáról kiküldött levél, s miért fontos a jó címsor.

hvg.hu Karrier

A spam az idén 50 milliárd dollár kárt okoz

Egy nemrégiben nyilvánosságra hozott kutatás szerint a spam az elmúlt évben jelentősen csökkentette a termelékenységet, illetve más módokon is extra kiadásokat okoz a vállalatoknak. A számla az idén legalább 50 milliárd dollárra rúg majd.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Gerillakampány és vírusmarketing: harc az ingyenreklámért

A fokozódó média- és reklámzaj túlkiabálása a hirdetők számára megfizethetetlen és fölösleges próbálkozás volna, a tizenévesek a hagyományos hirdetésekre úgyis csak a vállukat rándítják. Úgy kell tehát terméket eladni és márkát építeni, hogy a reklámok nehogy reklámnak tűnjenek.

Lesújtó képet mutat Magyarországról a Bloomberg innovációs listája

Lesújtó képet mutat Magyarországról a Bloomberg innovációs listája

A MÁV is nemet mondott a túlóratörvényre

A MÁV is nemet mondott a túlóratörvényre

17 millió forintot kapott egy csaló egy 89 éves nőtől

17 millió forintot kapott egy csaló egy 89 éves nőtől

Kárt okoz egy üzlettárs? Így lehet kizárni a cégből

Kárt okoz egy üzlettárs? Így lehet kizárni a cégből

Antonio Banderas is búcsúzik Andy Vajnától

Antonio Banderas is búcsúzik Andy Vajnától

Majdnem harminc éve a leglassabb a kínai növekedés

Majdnem harminc éve a leglassabb a kínai növekedés