Fürdőruha, sífelszerelés, klíma - egytől-egyig szezonális termékek. Az ilyen vagy ehhez hasonló idény jellegű árucikkeket, szolgáltatásokat kínáló e-kereskedők nem engedhetik meg maguknak, hogy akár csak egy üzleti lehetőséget is hagyjanak elúszni, ezért különösen fontos számukra a részletes marketing-tervezés. Íme néhány ötlet, amivel a szezon meghosszabbítható.

Árleszállítás szokatlan módon

Ezt talán nem szükséges ecsetelni, az idény végén ez különösen meggyőző tud lenni. Ha  nem is növeli meg, de bizonyos mértékig szinten tarthatja az eladásokat. Mivel azonban az akció mint olyan eléggé elkopott, jó ötlet lehet feltételhez kötni, esetleg a kedvezmény mértékét az átlagostól eltérő módon hangsúlyozni (például „ahány fok van ma, annyi százalék árengedmény!”)

Ötletes megoldás lehet ilyenkor, ha kedvezmény-kuponokat biztosítunk az érdeklődők, illetve – remélhetőleg leendő – vásárlóink részére. Ezek feltétele a feliratkozás, amellyel máris két legyet ütünk egy csapásra, hiszen adatbázisunk bővül és a csúcsszezont megelőzően, vagy épp annak derekán kiválóbbnál kiválóbb ajánlatokkal bombázhatjuk őket.

Az ilyen kuponok lényege, hogy kizárólag a holtszezonban érvényesek, ily módon pedig arra késztetheti a látogatókat, hogy vásároljanak a szezont megelőzően vagy akár azután is. Fontos azonban, hogy ne árazzuk le túlságosan termékeinket, hiszen az értéket képvisel számunkra – érezze a vevő is így.

Ingyenes házhozszállítás

Egyes webáruházak az év bármely időszakában, tetszőleges összegű megrendelés esetén biztosítják az ingyenes kiszállítást, mások bizonyos összeg feletti vásárláshoz kötik az ingyenességet. Vannak azonban olyan e-kereskedők, akiknek szezonális árucikkeiken kívül az év többi szakaszában is vannak eladható termékeik. Remek példa erre, ha fürdőruháik mellett fehérneműket is árusítanak. Ők ajánlhatják vevőiknek: amennyiben fehérneműt vásárolnak, és mellé kedvezményes áron választanak nem aktuális, de mindenképp akciós – termékeik közül, azok számára ingyenessé teszik a kiszállítást. Az árengedmény opció az ingyenes házhoz szállítással párban ellenállhatatlan lehetőség.

Keresztértékesítés

Ingyenes házhozszállítással kapcsolható össze két termék eladása, amennyiben az egyik a főszezon terméke, míg a másik már idényen kívüli. Jó megoldás lehet az is, hogy az eredetileg megrendelni kívánt (nem akciós) áru árából valamennyi kedvezményt kap, amennyiben a nem szezonális, akciós terméket is megrendeli hozzá.

Legyünk azonban résen, és ne akarjunk mindenáron rásózni a vevőre valamit, amit nem is szeretne valójában.  Bizonyosodjunk meg arról, hogy az érdeklődése középpontjában álló termékkel kapcsolatos, ahhoz valamilyen formában köthető árucikket ajánlunk neki.

Webes marketingeszközök

Célszerű a lehető legnagyobb hangsúlyt fektetni a különféle webes marketingeszközök alkalmazására, mint például hírlevél kiküldése a már meglévő regisztrált ügyfeleinkhez, vagy az "affiliate" programokban való részvétel annak érdekében, hogy látogatókat vonzzunk magunkhoz. Az affiliate programok olyan együttműködések, melynek során szándékunk szerint regisztrált feliratkozókat szerezhetünk webáruházunk számára, vagy vásárlásra ösztönözhetjük a fogyasztókat. Partnerünk weboldalán elhelyezett linkünk, bannerünk, gombunk segítségével vagy alálinkelt kulcsszót tartalmazó cikkünkön keresztül juthatnak el hozzánk az érdeklődők, és az előzetes megállapodásnak megfelelően a partner  a hozzánk regisztrálók után kap pénzt, vagy a vásárlások után százalékot. Azoknak a potenciális vásárlóinknak, akik ilyen csatornákról érkeznek, speciális kedvezményeket kínálhatunk.

Léteznek olyan utazási irodák, amelyek útjaikat zömmel a nyári hónapokra kínálják, a téli időszakban inkább csak a nyári foglalásokat értékesítik, adminisztrálják. Természetesen sokan gondolkodnak előre, és már februárban lefoglalják a júliusi szállást. Az üdülések után kutakodók másik része azonban télen a kimondottan csak a téli ajánlatokat keresi, és legközelebb majd az első forró napsugarak megérkeztekor kezdi el böngészgetni a nyári lehetőségeket. Ez esetben célszerű egy kizárólag téli és egy csak nyári utakat értékesítő utazási irodának „szövetkeznie” és mikor egyikük épp holtszezonját éli, a másikuk akkor is felhívhatja rá saját látogatói figyelmét.

Ugyanígy megállapodhat egymással egy esküvői ruhákat kínáló áruház az internet világában is jelenlévő virágüzlettel, hiszen esküvőket ugyan elsősorban nyáron tartanak, virágot azonban az év minden szakában vásárolnak az emberek, így télen is szerezhetnek vásárlókat (de érdeklődőket mindenképp) az esküvői ruhákat kínáló cégek. Hasonlóan jövedelmező partnerpáros lehet a kerti bútorokat kínáló és a szobabútorokat árusító webáruház.

Természetesen minden idény jellegű terméket árusító e-kereskedő tisztában van azzal, hogy holtszezonban egyikük sem fog meggazdagodni, nem ilyenkor indul be számára a pénzcsináló gépezet, de a föntebb felvázolt marketingeszközök segítségével az eladások mértéke egy bizonyos szinten tartható, ezáltal pedig az ilyenkor felmerülő anyagi nehézségek is áthidalhatók.

Szabó Judit
Forrás:www.webshopexperts.hu

 


 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Vállalkozás

A vevőcsalogatás iskolája webáruházaknak

Mit tegyünk, ha kész webáruházunk a start-vonalon áll és csak arra vár, hogy végre élesben is állja a vevők rohamát? Hogy találnak ránk a vevők, mit kell tennünk azért, hogy ismertté tegyük webáruházunkat?

hvg.hu Vállalkozás

Vevőcsalogató módszerek webáruházaknak

Mi a kulcsa az eredményes internetes vevőszerzésnek? Hol hibázik a legtöbb webáruház? A WebShop-Experts Kft. által bemutatott stratégia segítségével minden egyes marketingre fordított forint garantáltan megtérül. A módszer lépésről-lépésre mutatja be, miként lehet megszerezni és megtartani a vásárlókat.

Magyar tervező máris kabriót csinált a Toyota háromhengeres „izomautójából”

Magyar tervező máris kabriót csinált a Toyota háromhengeres „izomautójából”

Nem biztos, hogy tetszeni fog: más lett a Google kereső

Nem biztos, hogy tetszeni fog: más lett a Google kereső

Huszonöt év után lett kupagyőztés az FTC jégkorongcsapata

Huszonöt év után lett kupagyőztés az FTC jégkorongcsapata

Egyre több kínai városban bukkan fel az új tüdőgyulladás-vírus

Egyre több kínai városban bukkan fel az új tüdőgyulladás-vírus

"OK, a motor leáll" – ma ünnepli 90. születésnapját Buzz Aldrin, aki másodikként lépett a Holdra

"OK, a motor leáll" – ma ünnepli 90. születésnapját Buzz Aldrin, aki másodikként lépett a Holdra

Okosabb, mint egy nyolcadikos? Most megnézheti a központi felvételi megoldásait

Okosabb, mint egy nyolcadikos? Most megnézheti a központi felvételi megoldásait