Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Két hetes megszakítás után a mioveni Dacia gépkocsigyár hétfőn...
Két hetes megszakítás után a mioveni Dacia gépkocsigyár hétfőn újrakezdte a termelést. Az üzem már negyedik alkalommal volt kénytelen megszakítani munkáját, mert a kereslet drasztikusan csökkent mind a belföldi, mind a külföldi piacon. Az üzem összesen egy hónapig állt 2008 októberében, novemberében, decemberében és 2009 januárjában. Ha a kereslet továbbra is nagyon alacsony marad, a gyár vezetősége ismét szünetet tarthat a termelésben február vagy március folyamán. A gyárban egyébként már most visszafogták a termelést: a gépkocsigyártó a közeljövőben naponta 1085 autót fog gyártani, míg tavaly naponta 1360-at gyártott – írja a helyi Szabadság című lap internetes hírportálján.
A cég alkalmazottai hétfőig a kényszerszabadságon voltak, s ezalatt bruttó jövedelmük 85 százalékát kapták. Hiába indult meg azonban a munka nem minden munkatárs térhet vissza a gyárba: Francois Fourmont, a Dacia gépkocsigyár vezérigazgatója január végén kijelentette, a vezetőség úgy döntött, nem hosszabbítja meg azt a 300 munkaszerződést, amely január végén járt le. Mivel decemberben hasonló döntést hoztak két hónap alatt összesen 920 embert küldött el a cég.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.