Amerikai tippek a válság túlélésére

A válságnak a kkv-szektorra gyakorolt hatásait legelőbb a krízis epicentrumában lévő amerikai kis- és közepes vállalkozások tapasztalták meg. Az átaluk alkalmazott sikeres válságkezelő stratégiák segíthetnek a magyarországi kis- és közepes vállalkozásoknak is.

  • hvg.hu hvg.hu
Amerikai tippek a válság túlélésére

 A válság hatásainak kivédésére két terület erősítésében látják a megoldást tengeren túli kisvállalatok:

1) az ügyfélszolgálat megerősítésében - amellyel megvédhetik a nehezen megszerzett ügyfélbázisukat az olcsó konkurensek támadása elől; valamint
2) az új termékek és szolgáltatások fejlesztésének és bevezetésének felgyorsításával - hogy fenntartsák a piac érdeklődését és új piacokat hódíthassanak meg. 

A vezető amerikai kkv-marketing-szakértők beszámolója szerint a válság leginkább azokat a kis- és közepes cégeket fenyegeti, amelyek korábban nem alkalmaztak marketingeszközöket és nem építettek vevőlistát, amivel hatékonyan és költségkímélő módon kommunikálhatnak a vevőikkel. Az amerikai tapasztalatok rámutatnak, hogy nem feltétlenül a legerősebb cég marad fenn, hanem az, amelyik gyorsabban képes alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek