Bezárul a kiskapu a Wise, Revolut előtt is – drágul a vállalkozói bankolás?
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Mind a GM-nek, mind pedig a Chrysler-nek a saját lábukon kell megállniuk, nem pedig a...
Mind a GM-nek, mind pedig a Chrysler-nek a saját lábukon kell megállniuk, nem pedig a kormány szárnyai alatt „elevickélni” a válságban, jelentős forrásokat felélve. Az amerikai kormány azért nyújtott segítséget az autógyártóknak, azért mentette meg őket a hirtelen összeomlástól, hogy kidolgozhassák a strukturális reformokat, megkapták a lehetőséget a reformra. Az autógyártók azzal a feltétellel kaptak a kormánytól forrást, hogy egy életképes, a további működéshez elengedhetetlen tervezettel rukkolnak elő.
Ez részben meg is történt, de a lezárult vizsgálatok szerint egyik tervezet sem életképes hosszú távon. A kormányzatnak nem célja az autógyártók irányítása, vezetése, de nyilván együtt fog dolgozni a vállalatvezetőkkel a szükséges megoldásokon. A cél nemcsak a válság túlélése, hanem egy új, hosszú távú siker elérése is. Megerősödve kell kikerülniük a hazai autógyártóknak a válságból.
A GM törekvései pozitívak, de nem elég erősek. Amennyiben végrehajtja a szakértők által javasolt strukturális átalakításokat, úgy ismét bízhatunk a cég felemelkedésében. Kezdeti lépés volt a vezérigazgató, Rick Wagoner távozása a vezetői posztról, ez nem a vezetőt minősíti, aki életét a cégnek szentelte, sőt inkább azt mutatja, hogy ráébredtek a paradigmaváltás fontosságára. A kormány 2 hónapra a további zökkenőmentes működéshez minden segítséget megad, de a kormánnyal szoros együttműködés a támogatás feltétele.
És mi a helyzet a Chryslerrel?
A Chrysler előtt már sokkal több a kihívás. A Fiattal együttműködve célként tűzte ki új környezetbarát és üzemanyag-takarékos motorok gyártását, de ez a tervezet akadozik. A Chryslernek 30 napot ad a kormányzat, hogy a Fiattal közös nevezőre jusson, s meggyőzze az amerikai adófizetőket arról, hogy a stratégiája sikeres lesz. Amennyiben a Fiattal nem sikerül megállapodni, úgy egyetlen centet sem kap a kormánytól, ha pedig sikerül az együttműködés, akkor az adófizetők pénzéből 6 milliárd dolláros fejlesztési támogatásra lesz jogosult a vállalat.
A kormány ennél többet egyelőre nem tehet. Az autóértékesítéseket viszont úgy kívánja támogatni az Obama-kormány, hogy egyrészről a kormányzati személygépkocsi-állományt gyorsabban próbálják majd bővíteni, megújítani, továbbá az autókereskedőknek és a fogyasztóknak is hitelt és ezzel együtt kedvezményeket kell biztosítani új gépjármű vétele, illetve eladása esetén. Új gépjármű vásárlásából-értékesítéséből eredő adókötelezettségek levonhatóak lesznek az adóból, így akár 100 000 új gépjármű is gazdára találhat, s a fogyasztók zsebében is több százezer dollár megmaradhat.
Quaestor
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Jelentős ingatlanár- és bérletidíj-emelkedés a kkv-k körében népszerű lakásirodák és B-kategóriás irodaházak piacán is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
A Tisza jelöltje 42 százalékot, míg a körzetet 2022-ben megnyerő Hadházy Ákos 18 százalékot kapna Zuglóban a 21 Kutatóközpont mérése alapján. A felmérést készítő intézetet vezető Róna Dániel szerint csak az a biztos, hogy a Fidesznek aligha osztanak lapot. A HVG azt is kiderítette, kit indít a kormánypárt.
Bár a statisztikák szerint folyamatosan nő a rákos megbetegedések száma a világon, valójában sokkal jobb a helyzet, mint amilyennek elsőre tűnik.