Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a666b44f-1105-4a6d-888d-d00a4ffef9c3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Lehet, hogy ma is sláger lenne.","shortLead":"Lehet, hogy ma is sláger lenne.","id":"20250528_Visszahozta-a-Skoda-a-Favoritot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a666b44f-1105-4a6d-888d-d00a4ffef9c3.jpg","index":0,"item":"87b16f6c-da65-43d2-952c-06f49e99c2ee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250528_Visszahozta-a-Skoda-a-Favoritot","timestamp":"2025. május. 28. 16:48","title":"Beindította a nosztalgiajáratot a Skoda is, visszahozták a Favoritot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59c117ed-62ee-40ee-b84b-592f26d76a4a","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Az ukránok azt kifogásolják, hogy a fehérorosz sportolók ismét viselhetik nemzeti címerüket.","shortLead":"Az ukránok azt kifogásolják, hogy a fehérorosz sportolók ismét viselhetik nemzeti címerüket.","id":"20250529_cselgancs-vilagbajnoksag-budapest-ukrajna-bojkott-feheroroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59c117ed-62ee-40ee-b84b-592f26d76a4a.jpg","index":0,"item":"45a9c2dd-9054-4053-911c-a07cdc81b860","keywords":null,"link":"/sport/20250529_cselgancs-vilagbajnoksag-budapest-ukrajna-bojkott-feheroroszorszag","timestamp":"2025. május. 29. 17:56","title":"Ukrajna bojkottálja a budapesti cselgáncs-világbajnokságot a fehéroroszok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3988686-4cb3-4744-a4c5-0af91ca10da9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Audi S5 Avant jelen formájában alig gyengébb, mint a kifutó RS4 Avant.","shortLead":"Az Audi S5 Avant jelen formájában alig gyengébb, mint a kifutó RS4 Avant.","id":"20250529_szemrevalo-igen-eros-uj-abt-audi-s5-avant-sportkombi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3988686-4cb3-4744-a4c5-0af91ca10da9.jpg","index":0,"item":"f170f1c2-2b6e-45df-908e-aae799049ec3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250529_szemrevalo-igen-eros-uj-abt-audi-s5-avant-sportkombi","timestamp":"2025. május. 29. 08:41","title":"Szemrevaló és igen erős új Audi sportkombi érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e608a0e-44be-4a6f-be39-0dafbf6c9e92","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Csillag Születik tehetségkutatóban ezúttal ByeAlex, Molnár Áron, Köllő Babett és Geszti Péter alkotja majd a zsűrit. A zsűritagokat az RTL kérdezte arról, milyen karakterre számíthatnak tőlük a nézők.","shortLead":"A Csillag Születik tehetségkutatóban ezúttal ByeAlex, Molnár Áron, Köllő Babett és Geszti Péter alkotja majd a zsűrit...","id":"20250529_Geszti-Peter-En-nem-tudok-atmenni-Gyozikebe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e608a0e-44be-4a6f-be39-0dafbf6c9e92.jpg","index":0,"item":"29e1571e-d36d-442e-9a88-bbdb95d4a9fd","keywords":null,"link":"/elet/20250529_Geszti-Peter-En-nem-tudok-atmenni-Gyozikebe","timestamp":"2025. május. 29. 11:44","title":"Geszti Péter: „Én nem tudok átmenni Győzikébe”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9d741fa-06a1-4241-a51f-674d18147f20","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Harmadával csökkent a nyereség, de így is zsíros osztalékot szavaztak meg maguknak.","shortLead":"Harmadával csökkent a nyereség, de így is zsíros osztalékot szavaztak meg maguknak.","id":"20250529_Tavaly-is-nagyot-kaszaltak-a-Pinter-Sandorhoz-kotheto-orzo-vedo-cegek-tulajdonosai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9d741fa-06a1-4241-a51f-674d18147f20.jpg","index":0,"item":"e05aa391-672f-4f42-8bd0-b306b8b4e728","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_Tavaly-is-nagyot-kaszaltak-a-Pinter-Sandorhoz-kotheto-orzo-vedo-cegek-tulajdonosai","timestamp":"2025. május. 29. 11:24","title":"Tavaly is nagyot kaszáltak a Pintér Sándorhoz köthető őrző-védő cégek tulajdonosai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b03366-af84-48dc-9d47-abac6372230c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke a frissen életbe lépett lex Magyartól nem tart, de Orbánékból mindent kinéz. Magyar Péter a Telexnek adott interjúban üzent a Karmelitába: 318 nap van hátra a választásig. Úgy látja, „a hatalom fél és retteg”, és azt is megmagyarázta, miért nem áll bele az ellehetetlenítési törvény elleni tiltakozásba. ","shortLead":"A Tisza Párt elnöke a frissen életbe lépett lex Magyartól nem tart, de Orbánékból mindent kinéz. Magyar Péter...","id":"20250529_Magyar-Peter-Ha-engem-bilincsben-elvisznek-ugy-jarok-el-mint-Kossuth-Lajos-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b03366-af84-48dc-9d47-abac6372230c.jpg","index":0,"item":"16f3f73b-d277-4e88-a7f7-168c26f7222f","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Magyar-Peter-Ha-engem-bilincsben-elvisznek-ugy-jarok-el-mint-Kossuth-Lajos-ebx","timestamp":"2025. május. 29. 11:23","title":"Magyar Péter: Ha engem bilincsben elvisznek, úgy járok el, mint Kossuth Lajos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97d6b680-eed3-4875-a4e0-807a1e5c7741","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Paul Doyle-t pénteken bíróság elé állítják.","shortLead":"Paul Doyle-t pénteken bíróság elé állítják.","id":"20250529_liverpool-tomeges-gazolas-vadlott-paul-doyle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97d6b680-eed3-4875-a4e0-807a1e5c7741.jpg","index":0,"item":"a892623c-64ec-4b66-b5fc-87b66779e922","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_liverpool-tomeges-gazolas-vadlott-paul-doyle","timestamp":"2025. május. 29. 18:50","title":"Egy 53 éves liverpooli férfit vádolnak a tömeges gázolással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cc6eed7-ccbd-4577-845f-61917d4bc98b","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Nekik kell gondoskodniuk a megfelelő helyszínről.","shortLead":"Nekik kell gondoskodniuk a megfelelő helyszínről.","id":"20250530_Falusi-ATM-ek-onkormanyzatok-feladata-helyszin-kijelolese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cc6eed7-ccbd-4577-845f-61917d4bc98b.jpg","index":0,"item":"a6a34c9c-b651-4a03-a208-d7dcc81aae4d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Falusi-ATM-ek-onkormanyzatok-feladata-helyszin-kijelolese","timestamp":"2025. május. 30. 07:42","title":"Falusi ATM-ek: Meghatározták, mi lesz az önkormányzatok dolga","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Roncsprémium nélkül is menne? Emlékezetes hetet zártak az autógyártók
szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
A Peugeot Citroen közel egymilliárd eurós veszteségére a piac 11...
A Peugeot Citroen közel egymilliárd eurós veszteségére a piac 11 százalékos árfolyam-emelkedéssel reagált, a Daimler kurzusa 10 hónapos csúcsra emelkedett a több mint egymilliárd eurós mínusz bejelentése után, a szintén veszteséges Nissan 10 százalékkal repült, a szerény pluszt felmutató Honda közel 9 százalékkal, az egy évvel korábbi hetedére olvadó Volkswagen-profitot pedig öt százalékos emelkedéssel nyugtázta a tőzsde – hogy csak néhányat említsünk a hét „autós” hírei közül. (Ezekre valamivel kisebb figyelem irányult: a pálmákat két Forma-1-es hír – Schumacher visszatérése és a BMW kiszállása – vitte el.)
Megakadhatnak a pozitív folyamatok – véli a szakember
Fönntartható az autópiac bővülése? – teszi föl a kérdést Pallag Róber, a Generali Alapkezelő portfóliómenedzsere. A szakember szerint a vártnál jobb eredmények elsősorban a kormányzati ösztönző programoknak – roncsprémium, munkahelymegőrző programok – és a vállalatok költségcsökkentési intézkedéseinek voltak betudhatóak. Ezek – kiegészülve a készletek feltöltése által generált plusz kereslettel - tipikusan rövid távú intézkedések, és félő hogy a második félévre már nem biztosítanak kellő lendületet az autószektornak.
Hosszú távon a társaságok profitnövekedését csak az árbevétel emelkedő pályára állítása segítheti. Hosszú távon pedig épp ez jelenti a legnagyobb kockázatot, a fejlett országok fogyasztói kultúrája ugyanis gyökeres változáson ment keresztül a válság alatt. Most már nem lehet hitelből megvenni a nagy teljesítményű presztízsautókat, mint a válság előtt, ennek megfelelően a gyártóknak vélhetően hosszú évekre előre be kell rendezkedniük egy szűkebb, alacsonyabb profitpotenciált ígérő autópiacra – teszi hozzá a Generali szakembere.
Az elemzői konszenzusokban mindenesetre további eredményjavulás szerepel a harmadik negyedévre, ennek motorja azonban jó eséllyel továbbra sem a piac élénkülése lesz, hanem a rövidtávú ösztönző programok. Ennek megfelelően egyelőre úgy tűnik, hogy az autóiparban megindult pozitív folyamatok nem fenntarthatóak.
Volkswagen: a válság egyik győztese
A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen csütörtök reggel tette közzé második negyedéves gyorsjelentését. A társaság az egy évvel korábbitól 83 százalékkal elmaradó, 283 millió eurós adózott eredményről számolt be, az árbevétel pedig 7,7 százalékkal, 27,2 milliárd euróra csökkent. (Kínában a társaság 23 százalékos, Brazíliában pedig 7,3 százalékos árbevétel-növekedést könyvelt el.)
A Volkswagen az első félévben mindössze öt százalékkal adott el kevesebb autót, mint egy évvel korábban, miközben a globális piac 18 százalékkal zsugorodott. A társaság világpiaci részesedése ennek eredményeképpen az első félévben 12 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 9,9 százalékról. A befektetők emellett a júniusi mutatókat is üdvözölték: a hatodik hónapban a 609 ezer autót adott el, 6,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A teljes évre a Volkswagen nem bocsátkozott jóslatokba, csak annyit jelzett: az elmúlt évek eredményeit nem sikerül megismételni.
Peugeot Citroen: „maradt egy kis free cash”
Az árbevétele közel kétharmadát a nyugat-európai autópiacon realizáló Peugeot Citroen 962 millió eurós adózott vesztesége csak 9,5 millió euróval maradt el a Bloomberg elemzői konszenzusától. A kurzus mindazonáltal 11 százalékos pluszban zárta a szerdai kereskedést, az év eleje óta pedig 68 százalékot erősödött. (Az elemzők kiemelték: a Peugeot helyzetét a 467 millió euróra rúgó szabadon felhasználható készpénztartalék jelentősen javítja.)
Az első félévben a társaság 1,59 millió személy-, illetve kisteherautót adott el, 14 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Daimler: már csak 41 ezren dolgoznak „rövidített” munkaidőben
A Bloomberg elemzőinek mínusz 1,14 milliárd eurós jóslatánál jobb eredményről, „mindössze” 1,02 milliárd eurós veszteségről beszámoló Daimler azzal nyűgözte le a befektetőket, hogy közölte: a Mercedes Benz divízió a második félévben már nyereséget fog termelni. (A kurzus a bejelentést követően 4,6 százalékkal erősödött.)
A pozitív előjelek közé tartozik, hogy a Daimlernél immár csak 41 ezren dolgoznak 10 százalékkal rövidített munkaidőben, áprilisban ez a szám még 68 ezer volt.
A Renault részvénye, amely szerdán a Peugeot Citroen „oldalvizén” 5,7 százalékkal erősödött, csütörtökön már nem remekelt: kora délután 2,9 százalékos mínuszban állt, amivel a CAC-40 legrosszabbul teljesítő papírjának címét érdemelte ki.
Ahol a nap fölkel...
A Renault 44 százalékos tulajdonában lévő Nissan az április-júniusi időszakot – csakúgy, mint a két megelőző negyedévet – veszteséggel zárta. A harmadik számú japán autógyártó az első üzleti negyedévét – mindenekelőtt az amerikai piac gyengélkedése miatt – 16,5 milliárd jenes veszteséggel zárta. Az elemzők nagyobb, közel 60 milliárd jenes mínuszra számítottak – a tőzsde 11 százalékos emelkedéssel honorálta a vártnál jobb „eredményt”.
Az első negyedévet 23 százalékos globális értékesítés-visszaeséssel záró Nissan a teljes, március 31-én záruló üzleti évben már csak 9,7 százalékos mínuszra számít.
A Nissannal ellentétben, amely a japán piacon 22 százalékkal kevesebb autót adott el az első negyedévében, a Honda – döntően az új Insight-modellnek köszönhetően – tartotta az egy évvel korábbi szintet. A második számú japán autógyártó megemelte az üzleti év egészére vonatkozó előirányzatát: a korábbi 3,21 millió helyett immár 3,295 millió autó eladását tervezi.
De nem ez volt az egyetlen hír, amelyet a befektetők örömmel fogadtak: a társaság az első üzleti negyedévet általános meglepetésre nyereséggel zárta: a 7,5 milliárd jenes (79 millió dolláros) profit ugyan csupán négy százaléka az egy évvel korábbinak, ám az elemzők sokkal rosszabb eredményre – pontosabban 40 milliárd jenes veszteségre – számítottak.
És mintegy ráadásképpen az autógyártó az éves profitelőirányzatot is megemelte: 38 százalékkal, 55 milliárd jenre. – A Nissan nem változtatott a profitprognózison: továbbra is 170 milliárd jenes adózott veszteségre számít.
Roncsprémium és tsai.
Az autóeladásokat a világ legnagyobb gazdaságaiban (is) jelentős támogatásokkal próbálják segíteni. A támogatások a „roncsprémiumtól” az adókedvezményeken át a támogatott hitelekig terjednek.
Az Egyesült Államokban a „cash-for-clunkers” program keretében 4500 dollár jár annak, aki régi autóját újra cseréli, ami a törvényhozók szerint 250 000 autóvásárlást könnyít majd meg.
Japánban 250 000 jenért folyamodhat az, aki 13 évnél öregebb autóját újra cseréli; egy csere nélküli újautó-vásárlás esetén „mindössze” 100 000 jen jár.