Tetszett a cikk?

Egységszámban utolérheti a Subway a jelenleg legtöbb egységgel bíró McDonald's-ot, de ami a forgalmat illet, még mindig nagy az utóbbi előnye.

A következő néhány hónapban a Subway a világ legnagyobb gyorsétteremláncává válhat. Egységei száma napokon belül eléri a 31800-at, lassan utolérve a McDonald's-ot, amelynek jelenleg világszerte 32158 gyorsétterme van. A Subway nemrégiben agresszív nemzetközi fejlesztésbe kezdett, aminek nyomán 2008 januárja óta 1500 éttermet nyitott az USA területén kívül. Ha minden szempontból túl szeretnék szárnyalni az egyeduralkodó McDonald's-ot, akkor folytatniuk is kell ezt az üzletpolitikát, mivel kimutatások szerint egy átlagos amerikai McDonald's éves forgalma 2,3 millió dollár körül mozog, ami körülbelül 5-6 Subway forgalmával ér fel.
 
A McDonald's ugyanakkor a legtöbb országban lelassította terjeszkedési politikáját. A vállalat jelenlegi törekvése, hogy az ügyfélközpontúságra helyezi a hangsúlyt. Céljuk a meglévő éttermek szolgáltatásainak javítása. Amennyiben a két hálózat nem változtat terjeszkedési tervein a közeljövőben, elkerülhetetlenül a Subway lesz a világ legnagyobb, legtöbb egységgel bíró franchise gyorsétterem-hálózata.

www.franchiseportal.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vállalkozás

Tíz kérdés, 5 szempont, 8 buktató franchise-hálózat kiválasztásánál

A világon évente több százezer vállalkozást indítanak útjára, ezek részben új, más részről átvett vagy újraindított üzletek. A nagy franchise-hagyományokkal rendelkező Egyesült Államokban általában az indulást követő öt éven belül a függetlenek 70 százaléka tönkremegy, viszont a franchise-átvevőknek mindössze 7-8 százaléka kényszerül üzlete bezárására, írja a Mai Piac.

hvg.hu Vállalkozás

Franchise hálózatok sikere és a piaci sajátosságok

A franchise-rendszereknél szigorúan szabályozzák az arculati elemeket, részletesen meghatározzák az értékesítendő termékeket, szolgáltatásokat , és még sorolhatnánk a hálózat adta kötöttségeket. Célszerű hallgatni a franchise-partnerekre, hogyan javítanának egyes szolgáltatásokon, miként alkalmazkodnának a helyi piac adottságaihoz.