szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Elsősorban az értékesítés visszaesése miatt lassult a világ legnagyobb sörgyártójának számító Anheuser-Busch InBev...

Elsősorban az értékesítés visszaesése miatt lassult a világ legnagyobb sörgyártójának számító Anheuser-Busch InBev (AB-InBev)nyereségének növekedése a harmadik negyedévben. A többek közt a Stella Artois-t és a Budweisert is forgalmazó társaság EBITDA-ja 11,9 százalékkal 3,55 milliárd dollárra emelkedett az egy esztendővel korábbihoz képest, ami nagyjából megfelel ugyan az elemzői várakozásoknak, azonban az előző negyedévben mért 18,5 százalékos bővüléstől jelentősen elmarad. Az adózott nyereség ugyanakkor az egyszeri tételek miatt számottevően meghaladta a konszenzust.

A társaság értékesítése a várakozásokat is meghaladó ütemben esett vissza: az árbevétel több mint 10 százalékkal maradt el az egy esztendővel korábbitól, s a 9,76 milliárdos forgalom jóval alacsonyabb a 10,1 milliárdos előzetes konszenzusnál is. Az eladások Latin Amerika kivételével az összes piacon elmaradtak a 2008 hasonló időszakában mérttől. Az Egyesült Államokban 5,1, míg Európában – elsősorban a német és a belga piac gyengélkedésének eredményeként – 3,3 százalékos visszaesést mértek.

A befektetők nem reagáltak túl lelkesen a számokra. Az Anheuser-Busch InBev papírok árfolyama 4,2 százalékos mínuszban kezdett csütörtökön, ami azt jelenti, hogy az árfolyam egy hónapos mélypontra süllyedt.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!