szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Itthon egyedülálló módon, elkerülő út építésével indul a pátyi ingatlanfejlesztési projekt.

Itthon egyedülálló módon, elkerülő út építésével indul a pátyi ingatlanfejlesztési projekt. Lapunk értesülései szerint a település önkormányzata és a spanyol befektetők között létrejött megállapodás értelmében egy, Páty és a környező falvak – Budajenő, Telki – autóforgalmát az M1-esre közvetlenül levezető út megépítése az előfeltétele a további fejlesztéseknek.

Kovács Bence János, az egyik beruházó, a  Grupo Milton elnök-alapítója érdeklődésünkre elmondta, hogy a mintegy 3 milliárd forintos útfejlesztést saját tőkéből finanszírozzák a befektetők. Jelenleg zajlik az elkerülő út építéséhez szükséges engedélyek beszerzése, és ha minden jól alakul, az új útszakaszt másfél-két év múlva vehetik majd igénybe a térségben lakók.

A projekt többi részének megvalósítását ezt követően kezdik meg, elsőként a 18 lyukú golfpálya épül meg. Később szálloda, konferencia központ, apartman és lakóházak, éttermek, sportlétesítmények, illetve középiskola, óvoda és bölcsőde is épül majd a Pátyhoz tartozó, de a falun kívül lévő területen Jean Nouvel francia sztárépítész tervei alapján. A beruházás a jelenlegi számítások szerint 12 év alatt valósul majd meg – mondta el Kovács Bence János. A projekt költségeiről egyelőre nem nyilatkozott a Grupo Milton elnöke.

A fejlesztés során összesen 350 ezer négyzetméter beépíthető, a teljes fejlesztési terület 15 százalékán lesz lehetőség építményelhelyezésre. Szó sincs azonban 30 méteres toronyházakról, óriás plázáról és kaszinókról, a terveinkben kereskedelmi és vendéglátó-ipari létesítményként egy emberi léptékű, Stop Shop méretű bevásárlóudvar szerepel, illetve a legnagyobb építménymagasság is 15 méter lesz és csak a projekt elenyésző részén – hangsúlyozta Kovács Bence János a múlt hét végén megjelent sajtóinformációkra reagálva. A magyar üzletember információi szerint egyébként Páty vezetése még 2006-ban elfogadott egy olyan határozatot, amelynek értelmében még játéktermet sem lehet nyitni a településen.

A beruházás területét a Budapesti Agglomerációs Törvény már 2005-ben fejlesztési területként jelölte meg. A pátyi önkormányzati képviselő-testület 2006-ban elfogadott egy szabályozási tervet, amelyben már szerepelt egy ilyen jellegű ingatlanfejlesztési projekt, igaz akkor még a tervek csak 263 ezer négyzetméter beépítést igényeltek Tavaly nyáron azonban a pátyi képviselő-testület úgy döntött, hogy funkcióbővítés miatt – ekkor került be a tervbe a középiskola, az óvoda és a bölcsőde megépítése – megnöveli a beépíthető területet 350 ezer négyzetméterre.

A Grupo Milton mellett egy barcelonai központú cég is részt vesz a pátyi fejlesztésben, erről a társaságról azonban egyelőre nincs több információnk. A Grupo Milton számos projektet jegyez Magyarországon, ezek közül talán a legismertebb a sávolyi Balatonring, amelynek építését a cég menedzseli, és amelyre eddig a társaság közlése szerint a fejlesztésben szintén érintett Sedesa-val együtt saját forrásból 7 milliárd forintot költöttek. De komoly érdekeltségei vannak a vállalatnak Pécsen is, ahol 6,5 milliárd forintért vásároltak fejlesztésre váró ingatlanokat, emellett a terveik között szerepel egy országos logisztikai és ipari park hálózat kiépítése is. A cégcsoporthoz illetve Kovács Bence Jánoshoz köthető magyarországi társaságok 2008 januárjától csak illetékben mintegy 2 milliárd forintot fizettek a magyar államnak.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!