szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Összesen 7,3 milliárd eurót költ a következő három esztendőben új modellek piacra dobására, illetve üzemei...

Összesen 7,3 milliárd eurót költ a következő három esztendőben új modellek piacra dobására, illetve üzemei korszerűsítésére az Audi. A Volkswagen luxusmárkája 2015-ig 42-re szeretné növelni értékesített modelljei számát a jelenlegi 34-ről – derül ki a december 28-án közzétett közleményből. A fejlesztés fő irányavonalai az elektromos és hibrid autók lesznek, de a létező technológiák tökéletesítésére is nagy hangsúlyt fektetnek – jelezte Axel Strotbek a vállalat pénzügyi igazgatója.

Az Európa legnagyobb autógyártójának számító Volkswagennek nem titkolt szándéka, hogy 2018-ra átvegye a globális vezető szerepet a japán Toyotától mind a profit marginok, mind a szállítások tekintetében. Az első háromnegyedéves eladási adatokat látva a vállalatnak erre jó esélye van, hiszen 2009 első kilenc hónapjában a német cég több autót értékesített, mint japán versenytársa. A Volkswagen sikeréhez az Audi is hozzájárulhat: a luxusmárka alig egy hónappal növelte 0 2009-es esztendőre vonatkozó prognózisát: a megugró kínai értékesítésnek hála az idén 925 ezer gépkocsit adhatnak el, majd 3 százalékkal többet, mint korábban remélték.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!