szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Az Associated Press-re hivatkozva több vezető hírportál is arról számolt be, hogy a kínai Zhejiang Geely Holding Group...

Az Associated Press-re hivatkozva több vezető hírportál is arról számolt be, hogy a kínai Zhejiang Geely Holding Group megegyezett az amerikai Ford-dal a Volvo márka megvásárlásáról 1,8 milliárd dollár ellenében. Az akvizíció segítségével a Geely jelentős lépést tesz annak érdekében, hogy egyrészt növelje jelenlétét a tengerentúli piacokon, másrészt fokozza a versenyképességét. Utóbbit azáltal tudja elérni, hogy a Volvo mögötti know-how-val képes lehet javítani a saját járművei minőségén is.

Ami a Ford-ot illeti, az amerikai autógyártó nem éppen nyereségesen száll ki a svéd márkából: mint ismert a cég 1999-ben 6,45 milliárd dollárért vásárolta meg a Volvo-t, majd 2008 végén kezdte el árulni azzal a céllal, hogy az erőforrásait a Ford, Lincoln és Mercury márkákra fókuszálja.

Equilor

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!