Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A várakozásoknak nagyjából megfelelő első negyedévet zárt a világ legnagyobb egészségügyi termékeket gyártó vállalata...
A várakozásoknak nagyjából megfelelő első negyedévet zárt a világ legnagyobb egészségügyi termékeket gyártó vállalata, az amerikai Johnson&Johnson (J&J). A vállalat adózott nyeresége 2010 első három hónapjában 29 százalékkal 4,53 milliárd dollárra emelkedett, ami részvényenként 1,62 dolláros eredményt jelent. Az egyszeri tételektől megtisztított profit 1,27 dollár volt papíronként, ami egy hajszállal magasabb a Bloomberg elemzői konszenzusánál.
A prognózisnak megfelelően alakult az árbevétel is: a 15,6 milliárdos forgalom 4 százalékos növekedést jelent 2009 hasonló időszakához képest. A forgalmat némileg visszavetette, hogy a társaság gyógyszer-üzletágának egyre nagyobb problémát jelent a fokozódó generikus verseny. A J&J több nagyforgalmú készítményének is lejárt a közelmúltban a szabadalmi védettsége, így a vállalat tavaly novemberben 7 százalékos leépítést jelentett be (az elbocsátások bő 8000 embert érintenek).
A befektetők elégedetten fogadták a számokat: a J&J papírok árfolyama 1,6 százalékkal erősödött a nyitás előtti kereskedésben. Év eleje óta a kurzus 2,5 százalékkal emelkedett.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.