Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A magyarországi kereskedelmi gázolajár jövő évi bevezetése növeli a magyar fuvarozó kis- és középvállalkozók versenyképességét, a hazai tankolás révén pedig a költségvetésnek többlet jövedéki adóbevétele lesz - hangsúlyozta Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elnöke hétfőn az érdekképviselet évzáró sajtótájékoztatóján, Budapesten.
Az MKFE elnöke emlékeztetett arra, hogy az érdekképviselet javaslatára a kormány bevezette 2011. január elsejétől a kereskedelmi gázolajárat, amely révén lehetőségük lesz a Magyarországon tankoló belföldi és külföldi 7,5 tonnánál nagyobb gépjárművek, illetve autóbuszok esetén a jövedéki adóból literenként 6,50 forintot visszaigényelni. Az MKFE elnöke hangsúlyozta, hogy a jövedéki adó visszaigénylésének feltétele az üzemanyagkártyás fizetés, valamint a vámhivatalnál meglévő regisztráció, amelyet február 15-éig kell elintézni.
Vereczkey Zoltán elmondta, hogy az egyesület megállapodott a Mollal kedvezményekről a tagoknak kibocsátott üzemanyagkártyákhoz kötődően. Az eddig is működő Mol-MKFE Gold kártya mellett az egyesület tagjai igényelhetik a Mol-MKFE Green üzemanyagkártyát, amely többnyire a fuvarozó kis- és középvállalkozók lehetőségeihez igazítja a feltételeket.
Az MKFE elnöke elmondta, hogy a jövedéki adó visszaigénylésből, valamint az Mol-MKFE üzemanyagkártyákhoz kötődő kedvezmények révén már jelentős üzemanyag-költségcsökkentést lehet elérni, amely a fuvarozók összköltségének mintegy 40 százalékát teszi ki. Vereczkey Zoltán kérdésre válaszolva elmondta, hogy a fuvarozók versenyképességének javítására az egyesület javasolni fogja az adómentes napidíj jelenleg 25 euró összegének megemelését 40 euróra, ami az európai átlagnak felelne meg.
Az MKFE számítása szerint jövőre a kereskedelmi gázolajár bevezetésének eredményeként 200 millió literrel növekedhet a magyarországi töltőállomások éves forgalma. A 6,50 forint jövedéki adóvisszatérítés 8,5 milliárd forint kiadást jelent a költségvetésnek, de így is az üzemanyagfogyasztás növekedése révén a magyar állam 11,5 milliárd többlet jövedéki adóbevételt könyvelhet el.
Karmos Gábor, az MKFE főtitkára elmondta, hogy Magyarországon 18,5 ezer fuvarozó vállalkozó 70 ezer tehergépjárművet üzemeltet, a személyszállításban 2 ezer autóbuszos személyszállító vállalkozás működik 16 ezer járművel. A szektor 130-140 ezer munkavállalót foglalkoztat. Magyarországon a közúti közlekedési szektor adja a GDP 6 százalékát, évente 1.600 milliárd forint adót fizet be a költségvetésnek.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Budapest III. kerületének vezetése a korábbi években arra törekedett, hogy ne épüljenek új lakóparkok a városrészben, sok helyen ugyanis már nehezen bírja a terhelést a helyi infrastruktúra. Az elmúlt hónapokban viszont megváltozott ez az álláspont, és – ha megszavazzák a szükséges előterjesztéseket – több építkezés, valamint NER-közeli vállalakozó is zöld jelzést kaphat az önkormányzattól.
Felszámolás, végelszámolás, beragadt kölcsönök, követeléscsomagok – az állami MFB Bank a végén minden jel szerint ráfizet.
Ezek után bármi megtörténhet, mondta egy munkácsi férfi a HVG-nek.