szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Nagyon úgy fest, hogy komolyan gondolja piacvezetői ambícióit az Audi, amely egy lépéssel már most közelebb került a...

Nagyon úgy fest, hogy komolyan gondolja piacvezetői ambícióit az Audi, amely egy lépéssel már most közelebb került a világelsőséghez. A Volkswagen csoporthoz tartozó vállalat 2011 első három hónapjában világszerte 312 600 autót adott el, ami amellett, hogy 18 százalékos növekedést jelent az előző esztendő hasonló időszakához képest, egyben azt is jelenti, hogy a cég megelőzte egyik nagy konkurensét, a Mercedest. A Daimler vezető márkája ugyanis „csak” 13 százalékos növekedést tudott felmutatni az említett időszakban, így nem sikerült elérniük a 300 ezres határt. Az Audi kimagasló teljesítményében komoly szerepet játszott, hogy a kínai eladások 78 százalékkal ugrottak meg, ami azt jelenti, hogy a január-március közötti időszakban 42 990 Audi talált gazdára a világ legnagyobb autópiacán.

A Volkswagen-leány már egy évvel ezelőtt jelezte, hogy 2015-re – az akkori harmadik helyről – vezetővé szeretne válni a luxusautók piacán. A cég december végén igen sikeres évet zárt, s tavaly összesen 1,09 millió gépkocsit értékesített, ami 15 százalékos gyarapodást jelentett, s a cégvezetés előrejelzése szerint az idén is kétszámjegyű lehet a bővülés. A nagy konkurensek közül a Mercedes 2010-ben 1,17, míg a jelenlegi világleső BMW 1,22 millió autót adott el. A piacvezető bajor cég egyébként holnap teszi közzé első negyedéves értékesítési adatait.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!