Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A hazai kis- és közepes vállalatok erősödő marketing mellett is csak karácsonyi forgalmuk szinten tartását tudták elérni 2011 végén a Marketing Commando felmérése szerint. Míg 2010-ben a kkv-k 11 százaléka nem hirdetett az ünnepi időszakban, addig tavaly már csak 7 százalékuk tett így.
A pénzügyi válság elhúzódó hatásai figyelhetők meg a kisvállalatok karácsonyi forgalmán. A Marketing Commando online felmérésében résztvevő 3000 vállalkozás 24 százalékának forgalma csökkent, 40 százalékuk forgalma nem változott és csak 36 százalékuk tudott többet értékesíteni, mint egy évvel korábban. Az adatok szinte hajszálpontosan megegyeznek az egy évvel ezelőttivel.
A cégek marketingaktivitása azonban számottevő változást mutat a az elmúlt évhez képest. Tavaly észrevehetően, 46 százalékra nőtt azon cégek aránya melyek többet reklámoztak a karácsonyi szezonban az előző évhez képest, amikor ez az arány 41 százalék volt. Ugyanakkor egyértelműen csökkent azon cégek aránya, akik kevesebbet reklámoztak karácsonykor. Míg 2010-ben a kkv-k 11 százaléka nem hirdetett karácsonykor, addig 2011-ben ez az arány már csak 7 százalék volt.
A kutatás eredményei rámutatnak, hogy a stagnáló forgalmat intenzívebb marketinggel érték el a cégek. Ugyanakkor az adatok elemzéséből kitűnik, hogy a nagyobb forgalmat az intenzívebben marketingező cégek könyvelhették el, míg a legnagyobb arányban a nem marketingező cégek forgalma csökkent.
A marketing tevékenységet folytató cégek több mint fele (56 százalék) ért el nagyobb forgalmat 2011 karácsonyán, mint egy évvel korábban. 24 százalékuk tartotta a tavalyi szintet és alig 20 százalékuknak forgalma csökkent. Ezzel szemben jelentősen stagnáltak, vagy forgalomcsökkenést szenvedtek el azok a cégek, akik kevesebbet vagy egyáltalán nem marketingeztek.
„A mai gazdasági helyzetben, amikor kevesebb a vevő és élesedik a konkurenciaharc, egy kisvállalkozásnak létkérdés a marketing, amivel megtarthatja a vevőit és újakat szerezhet. Intenzívebb marketingre van szükség, egyszerűen jobban kell látszani” – tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója. Szerinte most a gyors eredményeket garantáló és költséghatékony marketing eszközök ideje jött el. Ilyen például a direkt marketing levél, a szórólap, a közösségi média (Facebook), az online videó, vagy az értékesítés orientált honlapok, és a saját vevőlistára küldött rendszeres email kampányok. Az eddigi nagy nemzetközi válságok tapasztalatai, hogy vevők a maihoz hasonló krízisek hatására még sokáig megfontoltan hoznak vásárlási döntéseket, azaz a hosszú válság miatt szokássá válik a spórolás, azaz ha a közeli jövőben javulna is a makrogazdasági környezet, még évekig lehet számítani arra, hogy óvatosabbak lesznek.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Régóta határérték felett mozgott az összkoleszterinszintem, és egy nap eljött az a pont, amikor úgy éreztem, harmincasként változtatnom kell az életemen ahhoz, hogy idős koromban is egészséges maradjak. Így sikerült megtennem az első lépéseket.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Három másik, magyar érdekeltségű ügyben is előreléptek.
Ajánló a HVG legfrissebb számából.