Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Nőtt a Renault-csoporthoz tartozó román Dacia Automobile forgalma: tavaly 3,1 milliárd euró, a 2010-es évinél 15,5 százalékkal nagyobb bevételt könyvelt el a cég.
A Dacia exportja csaknem 14 százalékkal nőtt, a hazai piacon pedig több mint 20 százalékkal bővültek a cég bevételei - elsősorban a környezetvédelmi alapból finanszírozott, az autópark felújítását célzó roncsautó-programnak köszönhetően – közölte a Mediafax hírügynökség. A hazai piacon értékesített Daciák felének megvételekor használtak fel a vásárlók roncsautó-értékjegyeket.
A nettó nyereség 65 millió euró volt, ami 8 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest. A román gyártó 328 ezer autót adott el tavaly, ezek több mint fele a 2010-ben piacra dobott Duster hobby-terepjáró volt. Belföldön 30 ezer Dacia talált gazdára, külföldön csaknem tízszer ennyi. A román márka legfontosabb exportpiaca Franciaország és Németország.
A Renault csoport márciusban Lodgy néven egy egyterűt is piacra dobott, de ezt a Dacia-modellt nem Romániában gyártják.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.