szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Gyakran nem működnek, vagy nem ismerik fel, ezért nehezen váltják vissza az üvegeket a szupermarketek automatái - írta a Népszava több olvasó panaszára hivatkozva, miközben a fogyasztóvédelmi hatóság szerint a korábbiaknál kevesebb az üvegvisszaváltással kapcsolatos fogyasztói bejelentés.

A lap szerdai számában Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője kijelentette: szabályellenes, ha arra hivatkozva nem adják át az üres üvegek betéti díját a vevőnek, hogy az adott terméket nem a boltjukban vette. Ha betétdíjas az üveg, minden esetben kötelesek beváltani, mint a betétdíj alkalmazásának szabályairól szóló törvény 2005 óta előírja.

Jogsértés esetén szakemberek azt javasolják, a vásárló még a tranzakció után kérje a vásárlók könyvét. Panaszára 30 napon belül válaszolnak, és ha nem fogadja el, az NFH-hoz fordulhat.

A lap idézi a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének korábbi közlését, amely azt is pontosította: visszaváltó automatát az előírások szerint legalább 200 négyzetméter alapterületű üzletben helyeznek ki, és ha a gép nem működik, az eladó helyben köteles biztosítani a kármentes visszaváltást, de legalábbis a tájékoztatást, hogy az hol lehetséges.

A lap emlékeztet arra, hogy a fogyasztóvédelem legutóbbi - 2010-es - vizsgálata során jogsértést tapasztaltak minden ötödik üvegnél, amelyet vissza akartak váltani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!