Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Még az idén beindítaná a magyarországi elektromos autóbuszok gyártását a kínai BYD elektronikai és járműipari csoport – írja a Figyelő.
Magyarországon készülnének az EU-piacra szánt kínai BYD elektromos buszok – írja a Figyelő csütörtökön megjelent száma. A gyártáshoz a cégnek Komáromban, az ipari parkban lévő telkén van már egy 18 ezer négyzetméteres high-tech gyártócsarnoka is, amelyben korábban mobiltelefon-akkumulátorokat és egyéb alkatrészeket készítettek a Nokia számára. A gazdasági hetilap szerint a BYD-buszok összes többi alkatrészét is idehaza gyárthatják, miközben a Magyarországon tesztelt BYD-buszok keréktárcsája a székesfehérvári Alcoa Hungarynál készült, és az első tengely, a hátsó híd, a légrugózás is lehet Rába-, illetve más EU-gyártmány.
A BYD alapítója, Wang Chuanfu a lap szerint akár évi 1000 darab magyarországi busz tartós bérletét is hajlandó volna finanszírozni, hogy az EU-piacra való betöréshez legyen referenciája és beruházási kedvezményre sem tart igényt.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.