Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A legtöbb startup vállalkozó ma már tudja, hogy sikere az arany-háromszögön múlik: Product, Market, Team – azaz termék, piac és csapat. Ezt a "szentháromságot" adja el befektetőknek, tanácsadóknak, leendő kollégáknak.
A csapat önmagáért beszél, a megfelelően összeállított, bizonyítottan hardcore ászokból álló, félistenként emlegetett tanácsadókkal megfűszerezett csapatról egy befektető lazán elhiszi, hogy egy gyorsan növekvő cég még gyorsabban változó elvárásait is profin lekezeli. A termék az MVP révén megszaglászható, kipróbálható, tesztelhető – életképességét pedig a validáció kellően bizonyítja. Talán ezért is siklanak el még profi vállalkozók is az arany-háromszög harmadik eleme felett – ez pedig a piac. Annyiszor látni a hibás, flegma, nemtörődömségtől nedves piac-meghatározást, hogy ha lenne startup népbetegség, akkor a piac rossz felmérését startup-influenzának is lehetne nevezni – írja a Startupdate.
Alapvetően két féle piac-meghatározás létezik, a top-down, azaz a felülről lefelé történő, és a bottom-up, magyarul az alulról építkező. A befektetők jobban kedvelik az utóbbit, mert az tényekre és tapasztalatokra épül, és így valamivel biztosabb. Célszerű azonban mindkét irányból tervezni: értelmesen top-down, és értelmesen bottom-up. A két megközelítés legtöbbször elég különböző eredményre vezet, de összevezetésükből ritka kincsnek számító információkhoz lehet jutni.
Nem ritkán előfordul, hogy a két tervezési metódus végeredménye sehogy sem passzol egymáshoz. Ilyenkor vagy reszelgetjük még mindkettőt, vagy egyszerűen átlagoljukőket, vagy ha konzervatívan akarunk tervezni, akkor az alacsonyabb összegűvel számolunk A piac megbecsülése szókapcsolatban a "megbecsülése" szóra koncentráljunk. Soha nem fogjuk pontosan eltalálni a számokat, és nem is ez a szent cél. De a meghatározás folyamatát már csak azért is végig kell gyűrni, mert maga a modell hegesztgetése is eszköz ahhoz, hogy ismerjük a piacunkat – ez pedig a siker alapvető feltétele.
Ha nem akarjuk nagyon becsapni magunkat, akkor ne spóroljunk a piac-meghatározással. Az arany-háromszögnek ez az egyetlen olyan pontja, amihez csak józan ész és szorgalom kell, úgyhogy ha ez hibás, azt nem foghatjujk a körülményekre. Simán kijöhet egyébként az elemzésből, hogy a piac túl kicsi, és akkor azonnal olcsón abba lehet hagyni az ötlet kivitelezését, és belefoghatunk olyanba, ami működik. Ha meg normális méretű, akkor sokat megtanulunk róla amíg próbáljuk belőni hogy mekkora is valójában.
További részleteket itt lehet olvasni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A magánintézményben elhelyezett kisfiúért havonta 220 ezer forintot fizetett a család.
Hol máshol lehet együtt lógni egy pingvinkolóniával, megkóstolni néhányat a világ legjobb borai közül, és élvezni a tengerparti kilátást egy hegy tetejéről?
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A Szovjetunió szétesése és a hidegháború vége óta soha nem volt ennyire feszült viszony a NATO és az orosz hadsereg között.