Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Kétéves adóharmonizálási akciótervvel próbálja az OECD megregulázni a multinacionális vállalatok egyre gyakrabban megkérdőjelezett profit átcsoportosítását.
A nemzeti adórendszerek különbségeit, illetve a kettős egyezmények közötti eltéréseket kihasználva, a multinacionális vállalatcsoportok nemzetközi cégstruktúrák kialakításával évtizedek óta csökkentik adóterheiket. A Mazars könyvvizsgáló cég szerint a helyi adózási szabályok közötti különbségek kihasználása miatt akár milliárdos éves adóbevételektől eshetnek el azok az országok, amelyekben ezek a cégek ténylegesen működnek. A cég szakértői szerint ugyan a nemzetközi adótervezés és adóoptimalizálás teljesen legális tevékenység, mégis, az elmúlt években egyre nagyobb negatív visszhangot váltottak ki azok a nemzetközi adóelkerülési módszerek, amelyek kirívóan csökkentették egyes országok adóbevételeit. Ilyen ügyek kapcsán került reflektorfénybe a közelmúltban a Starbucks, a Google, az Amazon és a Facebook is – írja az FN24.
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) véleménye szerint ez a gyakorlat nem csak az adókiesést elszenvedő országokat hozza hátrányos helyzetbe. Hanem a méreteik miatt az ilyen lehetőségekkel nem rendelkező kisvállalkozásokat, illetve az adóterhek növekedését saját bőrükön érző magánszemélyeket is, ezért az OECD a nemzeti adóalapok védelmére, illetve a profit mesterséges átcsoportosításának megakadályozására egy 15 pontból álló részletes akciótervet készített, és határidőket is rendelt az egyes pontokhoz. Az akcióterv célja a nemzetközi adóelkerülés elleni hatékonyabb fellépés, egyrészt a nemzeti adójogszabályok mélyebb összehangolásával, másrészt – az OECD-n kívüli országok bevonásával – a nemzetközi együttműködés, információáramlás felélénkítése. A nemzeti jogszabályok egységesítése számos korlátba ütközik, ahogy egyelőre a nemzetközi együttműködés minden országra történő kiterjesztése sem tűnik fáklyás menetnek.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.