Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Két magyar is a döntőbe jutott a GE sugárhajtómű-tartókonzol tervező nyílt innovációs versenyén. A verseny második fordulójára szeptember 17. és november 15. között kerül sor. A legjobb nyolc konstrukció alkotói összesen 20 ezer dollár jutalomban részesülnek.
A GE ma kihirdette sugárhajtómű-tartókonzol tervező nyílt innovációs versenyének tíz döntősét és különdíjasait. A versenyre benevező magánszemélyeknek, vállalatoknak és intézményeknek a repülőgép-hajtóművek rögzítéséhez használt tartókonzolt kellett újratervezniük háromdimenziós nyomtatás alkalmazásával. A sugárhajtómű kritikusan fontos alkatrészét képező konzolok tartják meg a hajtómű súlyát annak mozgatása alatt, de a repülés során fellépő jelentős vibrációt is ki kell bírniuk.
Az additív gyártástechnológiák alkalmazásával egy repülőgép-hajtómű súlya mintegy 453 kilogrammal csökkenthető és ezzel jelentős mértékben visszaszorítható az üzemanyag-felhasználás is. A verseny célja az volt, hogy az additív gyártásban rejlő lehetőségeket a nyílt innovációval ötvözve olyan konstrukciók szülessenek, amelyek nemcsak a tartókonzol súlyát csökkentik, hanem növelik szilárdságát és teljesítmény-jellemzőit is.
Mark Little, a GE Globális Kutatóközpontjának első alelnöke és technológiai igazgatója elmondta. hogy "a gyártás területén egy olyan korszakhoz érkeztünk, amely kiaknázza a nyílt innovációban rejlő hatékony lehetőségeket. Az additív gyártás lehetővé teszi, hogy a GE a gyártói közösséggel együttműködve kitolja a hagyományos értelemben vett mérnöki tudomány határait. A döntősök megmutatták, milyen fantasztikus eredmények érhetők el e nyíltabb, együttműködőbb modell alkalmazásával."
Magyarországról Fendrik Gyula Ármin, a Budapesti Műszaki Egyetem harmadéves hallgatójának, valamint Mándli Péternek a terve jutott be a döntőbe. Gyulának ez az egyik első 3D nyomtatásos terve; a terv tökéletesítése több mint 200 órát vett igénybe.
"Ez volt az egyik legsikeresebb versenyünk, mind a pályázók száma, mind a pályamunkák kifinomultsága és az eredmények minősége tekintetében" – jelentette ki Hardi Meybaum, a GrabCAD vezérigazgatója. "Csodálatos érzés volt látni, hogy a közösség milyen ügyesen aknázta ki az additív gyártásban rejlő lehetőségeket e bonyolult feladat végrehajtásához."
Az idén júniusban meghirdetett versenyre rekordszámú pályamunka érkezett a GrabCAD platformon keresztül. Az első forduló nyertesei fejenként 1000 dollárt kapnak, és továbbjutnak a verseny második fordulójába, amelyben tartókonzol-konstrukcióikat a GE legyártja és terhelési próbának veti alá.
A verseny második fordulójára szeptember 17. és november 15. között kerül sor. A legjobb nyolc konstrukció alkotói összesen 20 ezer dollár jutalomban részesülnek.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.